AMD 64 CPU wordt te warm, hoe kan ik het verhelpen??

Pagina: 1
Acties:

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallow mensen van GoT,

Mijn pc draait in Idle 53 a 56C en in stress 68 a 71C 8)7 . (Soms had ik erg lag in Raven Shield) Is dit normaal?? ik heb de cpu niet overclockt, de cooler zit goed op het socket.

En mijn pc maakt te veel lawaai, ik wil dus een stille cooler voor mijn cpu kopen
(geen wc of grote zalman, omdat te duur en te groot is). Welke cooler zou jullie mij aanraden?

Spec:

AMD Athlon 64 3500+ @2.2GHZ met AMD stock cooler (Ajigo MF064-074 full alu.)
2x 512MB GeiL value Ram
MSI K8N Neo2 Platinium mb (bios ver. 1.3)
Tagan 480watt voeding
Thermaltake Alu Lanfire behuizing met 4 silent fan's
Geforce 4 Ti grafische kaart

Alvast bedankt

wenneyhaney

[ Voor 5% gewijzigd door wenneyhanney op 03-11-2004 22:41 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kijk even of er warme lucht in je computer blijft hangen in dit geval is je airflow erg slecht en moet je even een extra fan in je case zetten.

Verder zou ik als je een nieuwe cooler wil hebben gewoon rondzoeken op het forum is genoeg te vinden ;)
offtopic:
denk niet namelijk dat je op deze manier veel reacties krijgt.

Stille coolers zijn meestal trouwens erg groot dit om het cool oppervlakte te vergroten. Als dit groter is kan er makkelijker lucht over stromen en kan je fan dus zachter draaien.
Een kleine cooler en weinig lawaai is dus niet makkelijk te vinden :)
Edit:

In geval de lucht erg warm in je case is kijk hier even ---> Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[ Voor 54% gewijzigd door Micha op 25-10-2004 20:58 ]

• wenneyhanney
Ja hoor de airflow is wel goed. 2 intake's en 2 outtake's. :) Maar ik heb toch problemen. Zijn de coolers van Ajigo zo slecht?

[ Voor 7% gewijzigd door wenneyhanney op 25-10-2004 20:57 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wenneyhanney schreef op 25 oktober 2004 @ 20:57:
Ja hoor de airflow is wel goed. 2 intake's en 2 outtake's. :) Maar ik heb toch problemen. Zijn de coolers van Ajigo zo slecht?
Denk dat voor jouw vragen dit de beste oplossing is ;)

Misschien moet je ook even met verschillende programma's je temp's opzoeken kan verschillen ik weet niet waar je nu kijkt? bios????

[ Voor 24% gewijzigd door Micha op 25-10-2004 21:02 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Heb je SmartFan of Cool&Quiet aan :?
Die van mij was soms ook aardig warm, maar als de fan normaal constant draait is er niks aan de hand.

[ Voor 61% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2004 21:01 ]

• wenneyhanney
Ik laat gewoon CoreCenter alles regelen. Maar Cool n't quite staat niet aan en hij bleef op 2.2Ghz draaien ;)

[ Voor 86% gewijzigd door wenneyhanney op 25-10-2004 21:10 ]

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Waar lees je de tempratuur uit?
Bios geeft zeker de goede tempratuur. Software kan het nog wel eens fout hebben. Dat is een kwestie van vergelijken met je bios.

Ook een bios update wil wel eens helpen. En zoals al gezecht. Check eens of de fan op vol vermogen draait.

En is de koelpasta die er standaart opzit nog goed. Als je het koelblok een keer van de cpu verwijdert, moet je ook de koelpasta vervangen.
Pagina: 1