Mijn Pc (1800+ / 512MB / A7V333) had windows XP zonder SP's op C: (Mijn 40GB WD Caviar.) en mijn downloads, games etc. op D: (Maxtor 80GB, later gekocht). Dit liep dik een jaar stabiel en ik was blij met de situatie. Ondanks alle beveiliging die ik had, Norton AV 2004, ZoneAlarm, Spybot, Pestpatrol, Ad-Aware etc... heb ik een gigantische hoeveelheid virussen opgelopen één grote bende was t. De boel "repareren" was niet onmogelijk maar zou veel tijd gaan kosten.
Ik besluit direct een "nieuw" operating system te installeren, nl. Windows XP mét SP2. Dit doe ik ditmaal op mijn Maxtor schijf want die is namelijk virusvrij en heeft tevens 8MB Cache ipv de 2MB van mijn Western Digital. Dit verloopt goed, windows loopt zonder problemen.
Maar: nu zit ik dus nog met een rommelige C schijf, de western digital. Ik wil deze formatteren en gebruiken voor ISO's en andere downloads.
Ik heb na aanleiding van mijn vorige topic die langzamerhand beter in deze catogorie (Opslagmedia & I/O Controllers) past zojuist de XP installatie gedraaid (niet vanaf CD, vanaf mijn D schijf ,de maxtor). Dit gaat goed totdat ik zeg dat ik mn C schijf wil formatteren dan krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is vanwege zogenaamde installatie files die zich op de C schijf bevinden, hier ben ik me niet van bewust. Vervolgens boot ik mn pc even zonder Western Digital en kom er achter dat dat dus NIET lukt. "Press A Key To Reboot"...
Ik ben eventjes ten einde raad.... boot sequence (of hoe dat dan ook genoemd mag worden) staat op C? ik heb geen idee....
Ik besluit direct een "nieuw" operating system te installeren, nl. Windows XP mét SP2. Dit doe ik ditmaal op mijn Maxtor schijf want die is namelijk virusvrij en heeft tevens 8MB Cache ipv de 2MB van mijn Western Digital. Dit verloopt goed, windows loopt zonder problemen.
Maar: nu zit ik dus nog met een rommelige C schijf, de western digital. Ik wil deze formatteren en gebruiken voor ISO's en andere downloads.
Ik heb na aanleiding van mijn vorige topic die langzamerhand beter in deze catogorie (Opslagmedia & I/O Controllers) past zojuist de XP installatie gedraaid (niet vanaf CD, vanaf mijn D schijf ,de maxtor). Dit gaat goed totdat ik zeg dat ik mn C schijf wil formatteren dan krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is vanwege zogenaamde installatie files die zich op de C schijf bevinden, hier ben ik me niet van bewust. Vervolgens boot ik mn pc even zonder Western Digital en kom er achter dat dat dus NIET lukt. "Press A Key To Reboot"...
Ik ben eventjes ten einde raad.... boot sequence (of hoe dat dan ook genoemd mag worden) staat op C? ik heb geen idee....
weet je zeker dat je c schijf de WS is en niet de maxtor? (of heb je niet perongelijk windows op de WD geinstaleerd?)
probeer eens te booten zonder de maxtor schijf.
Beetje verwarrend misschien, kijk voor wat meer duidelijkheid @ [rml][ XP] Hoe boot ik zonder floppydrive MSDOS tbv. fdisk? *[/rml]Windows XP SP2 staat op Maxtor 80Gb, D:\ dat is zeker.
Ik ga toch even booten met de WD, ben zelf ook wel benieuwd. brb
Resultaat: Geeft bootmenu weer zoals normaal, wanneer ik Windows XP SP2 kies krijg ik een melding dat ie de schijf niet kan lezen oid. (omdat die dus uitgeschakeld staat)
bootmenu komt dus vanaf WD kunnen we concluderen
Oh, en ik had ook nog de keuze om verder te gaan met de Setup, even geprobeerd en dat werkt dus(daarmee bedoel ik dat ie laad, zonder D schijf).
Op een of andere manier zet ie dus de setup files op mn C schijf, hoe te voorkomen? booten zonder C lukt niet dus dat is geen optie... En hoe zorg ik er voor dat ik wél kan booten met mn D schijf, anders ben ik nl. het haasje als ik C geformatteerd heb!!