15" touchscreen als bediening voor muziek op de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1416

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag gebruik maken van alle entertainment en mogelijkheden op mijn PC, maar zonder dat je gelijk achter een computer moet gaan zitten.

De volgende combo lijkt me wel wat:
HUSH PC - http://www.hushtechnologies.net/start.html
15" touchscreen (om aan de muur te monteren)

Dan heb je een stille en stijlvolle oplossing die met zijn tijd mee kan. Software als MS Windows XP MCE of Meedio. Ik weet niet of jullie Alcas kennen (zie je heel veel in cafes als muziekinstallatie), maar dat lijkt me helemaal super!!

Hebben jullie hier ervaring mee, of hebben jullie betere ideeen? Vertel me aub al je ervaringen!!

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Daar is hier al heel veel over geschreven.... als je de search een beetje slim gebruikt komen heel interessante onderwerpen voorbij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 16:20
Software als BPM studio is nog een stukje relaxter imo. Een touchscreen kan ook leuk zijn maar ik geef toch echt de voorkeur aan een muis of een controller (los verkrijgbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alcas is helaas een betaald systeem waarbij je (volgens mij) ook automatisch nummers erbij moet bestellen

ik zou voor windows media center gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op 25 oktober 2004 @ 21:01:
Alcas is helaas een betaald systeem waarbij je (volgens mij) ook automatisch nummers erbij moet bestellen

ik zou voor windows media center gaan
Of als dat te duur is, kun je ook MediaPortal proberen. Dat is een opensource media center, vergelijkbaar met die van MS, maar dan gratis (lees: open source :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127086

Alcas is idd een betaaltsysteem, ze hebben het ook in de discotheek waar ik werk. Daar komt 1 keer in de zoveel tijd iemand alle nieuwe nummers erbij zetten. Geloof ook dat deze nummers geen mp3/wav zijn, maar een apart formaat alleen voor dit programma (weet ik niet helemaal zeker, maar dat vertelde iemand me laatst). Windows media centre lijkt me het handigst.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127086 op 25-10-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Er zijn meerdere bedrijven die dit soort systemen aanbieden. Maar allemaal in abonnementsvorm, omdat de muziekrechten betaald moeten worden. Er wordt dan ook nooit gebruik gemaakt van standaard MP3 of WAV, maar een beveiligde vorm van deze bestanden. Daar zijn strenge regels voor! De software zal dan ook niet thuis bruikbaar zijn, je moet dan je MP3-tjes ook van een bepaalde encryptie voorzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

inXs

known as inXs

pinnacle studio heeft daar ook een variant op, is een stuk goedkoper dan die van microsoft.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben denk ik niet geheel duidelijk geweest ....

Ik wil namelijk _geen_ HTPC, ik wil eerder een HMPC (Home Music PC).
Daarom leek Alcas mij ook zo gaaf ... Bestaan er daar alternatieven voor?

Gr
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik zat ook ff te kijken zien er goed uit die dingen alleen de touchscreens zie ik niet of staan die elders :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 06:34
http://www.mp3touchscreens.com/

ik gebruik dit zelf al langer dan een jaar en ben best tevreden. Zolang je niet teveel nummers op je harde schijf hebt staan werkt het geweldig. Bij een te grote database wordt het programma echter erg traag. Ik heb het dan wel wel over aantallen die de honderdduizend overschrijden. Verder is support erg goed, de progammeurs zijn constant bezig nieuwe functies toe te voegen etc. Destijds heb ik iets van 25 usd voor het programma betaald.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is precies wat ik zoek!

Denk je dat er nog meer van dat soort software bestaat? Op Google vind ik niet veel met mp3+touchscreen...

Gr
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 06:34
Er zullen vast nog enkele alternatieven zijn, echter toen ik naar een software solution zocht was dit het meest geschikte programma dat ik kon vinden. Touchscreen lcd schermen zijn nog te weinig gebruikt in dit soort opstellingen om veel software voor te verwachten I guess. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103595

Anoniem: 1416 schreef op 28 oktober 2004 @ 01:45:
Ik ben denk ik niet geheel duidelijk geweest ....

Ik wil namelijk _geen_ HTPC, ik wil eerder een HMPC (Home Music PC).
Daarom leek Alcas mij ook zo gaaf ... Bestaan er daar alternatieven voor?
ik vind het systeem van http://www.muzicman.com/ erg op dat van alcas lijken. En dat werkt wel gewoon met mp3-tjes.
Pagina: 1