[XP] Geheugen loopt vol door één programma.

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25
Na het booten van een xp machine start er een programmatje op wat er voor zorgt dat het hele geheugen vol loopt. Het gaat oneindig door.
Het proggie heet oledns.exe en ik kan op GoT, google en microsoft.com er helemaal niets over vinden.
Ook via msconfig kan ik hem niet vinden en via zoeken naar bestanden in xp vind ik hem ook niet.

Als ik het proces beeindig werkt de machine weer gewoon, kan daarna ook niets vreemds meer ontdekken. Spyware en virussen zijn al verwijderd. Windows is volledig geupdate.

Mochten jullie nog meer info willen dan hoor ik het wel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Vreemd, is geen service van XP
Mss onlangs programma ivm netwerk geïnstalleerd? want oledns lijkt me "programmatje" voor netwerk/internet

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je misschien eens een HiJackThis log posten? Ik ken oledns.exe ook niet ....

Welke virusscanner en spywareremovers heb je gebruikt ? Heb je dat bestand nog? Misschien zou je het even door de Jottiscan kunnen halen: http://virusscan.jotti.dhs.org :)

Al geprobeerd in veilige modus het bestand te lokaliseren/verwijderen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Phydomir
sanfranjake schreef op 25 oktober 2004 @ 20:29:
Kan je misschien eens een HiJackThis log posten? Ik ken oledns.exe ook niet ....

Welke virusscanner en spywareremovers heb je gebruikt ? Heb je dat bestand nog? Misschien zou je het even door de Jottiscan kunnen halen: http://virusscan.jotti.dhs.org :)

Al geprobeerd in veilige modus het bestand te lokaliseren/verwijderen?
Hijackthis nog niet geprobeerd.

Ik heb met Panda2004 alles gescanned op virussen en Ad-Aware SE en Spysweeper gebruikt.

In veilige modus start het proggie niet op maar kan ik hem ook niet vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Spyware en virussen zijn al verwijderd.
Welke / wat voor virussen stonden er op?

-Open command prompt.
-Ga naar %windowsdir% (doe hetzelfde voor %systemdir%). (meest waarschijnlijke locaties)

Type in:
"attrib | findstr oledns.exe"
Dan krijg je te zien welke attributes die file heeft. (Zie ook "attrib /?")

Of probeer direct:
"attrib -s -h oledns.exe"

Daarna zou de file zichtbaar moeten zijn, kopieer hem dan bijvoorbeeld naar je desktop en scan de file dan @ eerdergenoemde site.

• Phydomir
Via HiJackThis ben ik er achter gekomen dat er nogal wat verwijzingen in het register stonden. Deze heb ik allemaal verwijderd en nu werkt het systeem weer goed.

Deze draad mag dicht :)

Verwijderd

Wat is/was het?
Wat doet/deed het?

Wie weet wat je nu nog op je computer hebt staan - HT is bepaald niet allesdekkend....
Is/was het nou zoveel moeite om beetje fatsoenlijk onderzoek te doen? :/
Pagina: 1