Wij hebben een aantal applicaties op een linux server draaien. Nu zou ik graag een failover constructie willen maken. Hierbij richt ik een tweede server in. Een probleem is nu dat er op de eerste server zeer regelmatig (elke minuut) via verschillende kanalen informatie binnenkomt (ftp upload, post naar php script, via een c-applicatie) en dat deze informatie eigenlijk direct bij binnenkomst naar de tweede server doorgesluisd moet worden.
Hiervoor wil ik eigenlijk de applicaties niet (laten) aanpassen. Het lijkt mij het handigst als we een tool hebben die een aantal directories in de gaten kan houden en bij een verandering deze directory synct met een andere directory (via nfs naar de tweede server). Mijn vraag: zijn hiervoor linux tools?
Als dat niet het geval is: weet iemand hoe je een directory kan monitoren zodanig dat er een commando uitgevoerd wordt bij een verandering? Dan kan ik de rest zelf wel in elkaar scripten.
Hiervoor wil ik eigenlijk de applicaties niet (laten) aanpassen. Het lijkt mij het handigst als we een tool hebben die een aantal directories in de gaten kan houden en bij een verandering deze directory synct met een andere directory (via nfs naar de tweede server). Mijn vraag: zijn hiervoor linux tools?
Als dat niet het geval is: weet iemand hoe je een directory kan monitoren zodanig dat er een commando uitgevoerd wordt bij een verandering? Dan kan ik de rest zelf wel in elkaar scripten.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP