Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Creative T7700 voorzien van Tip toetsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje de gedachte om op meerdere punten het volume harder en zachter te kunnen zetten. Nu heb ik alleen geen flauw idee hoe. Nu was ik eigenlijk van plan om er dan ook maar direct tip-toetsen of iets dergelijks op te zetten. Ik weet alleen niet of ik de potmeter die erin zit zomaar kan vervangen. ( is een potmeter met 5 aansluitingen :? )

het gaat dus om deze afstandsbediening :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dannybergh/afstandsbediening.jpg

voor degene die de titel niet hebben gelezen of die ff niet snappen waar het over gaat : De T7700 speakersset ( 7.1 ) van creative

de potmeter :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dannybergh/potmeter.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 19:53 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Hmm, hierop zetten word erg moeilijk, want je weet de waarden niet en de wattage ooniet. Ook weet je hier niet of het om een lineaire of een logaritmische potmeter gaat. Mocht je echter een tussen oplossing zoeken... Je volumeknop is een logaritmische potmeter van 100 ohm (atthans wanneer je er een TUSSEN wilt zetten) Ik weet iig dat Conrad een Xnogwat chip verkoopt die dit kan(zoek ik voor je op als ik tijd heb), maar onder ander TI maakt dit ook... Of hier echter een logaritmische versie voor bestaat weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat ik die afstandsbediening ombouw. Dus die potmeter eraf solderen en dan een soort van tip toets ic eraan hangen. Maar hoe en wat moet ik dan gebruiken. Dat is voor mij de vraag

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:02:
het is de bedoeling dat ik die afstandsbediening ombouw. Dus die potmeter eraf solderen en dan een soort van tip toets ic eraan hangen. Maar hoe en wat moet ik dan gebruiken. Dat is voor mij de vraag
Er zijn van die leuke electrische potmeters die je met een knopje omhoog en omlaag kan laten gaan.

Kweenie of die er ook logaritmisch zijn, maar ze zijn hier perfect voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net iets over de DS1669 gevonden. Dit is idd een digitale potmeter in 64 stappen. Doormiddel van 1 of 2 schakelaars is deze te bedienen ( of door een cpu / controller ). Ik weet alleen nog niet waar ik deze chip kan bestellen ( conrad en reichelt geven me geen resultaten )

edit : en hij is logaritmisch

deze link heb ik trouwens gister ook nog gevonden :
http://para.maxim-ic.com/...talPotentiometers.cfm&ln=
zeker mooi

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 19:05 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik weet alleen waarvoor de 5 aansluitingen van de potmeter zijn:

De potmeter kan het volume harder en zachter zetten, maar ook de complete installatie aan/uit: voor aan uit zijn er 2 gereserveerd, en de overige 3 zijn voor referentie (of gwoon niet aangesloten), basis (het oorspronkelijke signaal) en het verzwakte signaal (waar de potmeter dus invloed op heeft gehad).

Verder tiptoetsen: je zou es moeten zoeken naar piezo-schakelingen.

edit:
die referentie, zou ook voor het 2e kanaal kunnen zijn: links/rechs of beter misschien voor/achters, iig 1 van de 2

[ Voor 14% gewijzigd door Seesar op 27-10-2004 03:46 ]

T60P Widescreen

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Corn

Raar jongetje

Seesar schreef op 27 oktober 2004 @ 03:45:
Ik weet alleen waarvoor de 5 aansluitingen van de potmeter zijn:

De potmeter kan het volume harder en zachter zetten, maar ook de complete installatie aan/uit: voor aan uit zijn er 2 gereserveerd, en de overige 3 zijn voor referentie (of gwoon niet aangesloten), basis (het oorspronkelijke signaal) en het verzwakte signaal (waar de potmeter dus invloed op heeft gehad).

Verder tiptoetsen: je zou es moeten zoeken naar piezo-schakelingen.

edit:
die referentie, zou ook voor het 2e kanaal kunnen zijn: links/rechs of beter misschien voor/achters, iig 1 van de 2
Nee. Een potmeter staat vaak als spanningsdeler ingesteld, en dan worden echt alle 3 de aansluitingen gebruikt. Het DS IC zou je er voor kunnen gebruiken, let niet op posts waarin bepaalde personen zeggen dat je niet weet wat het wattage is, want dat is namelijk niet interessant. Zo'n klein potmetertje regelt namelijk niet het geluid wat naar de luidsprekers gaat, maar regelt meestal het ingangssignaal of de versterker. Hoeft niet veel vermogen te regelen, en dus maakt dat niets uit. Wat wel eventueel interessant kan zijn is de totale weerstand. Dit kun je opmeten.
Het IC wat je wilt hebben kun je als gratis evaluation bestellen, je krijgt er dan twee gratis door Maxim opgestuurd om mee te spelen. Je krijgt ook iedere maand gratis een engineers magazin, maar daar heb je verder geen last van :)
Tiptoets bediening kun je maken door één van de schakelingetjes van circuitsonline voor de control ingang op het ic te hangen. Succes!
Pagina: 1