Toon posts:

video bewerkingskaart + DVD playback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klinkt deze vraag heel stom, maar :
ik zoek een videobewerkingskaart met analoge in en uitgangen, waarvan ik 1 uitgang wil gebruiken om een DVD full-screen op m'n tv te toveren.

De reden is deze. Momenteel heb ik een Parhelia in m'n systeem die m'n 2 crt's aanstuurt en de TV-out verzorgt.
Nu wil ik echter om 3D redenen overschakelen op een PNY Quadro 3000. Die heeft echter geen tv-out.
Aangezien ik mijn pc buiten voor 3D werk ook als mediabox gebruik (studentenkamer) zou die tv-out wel handig zijn om een DVD of divx te gebruiken. Het geluid wordt door de on-board chip geleverd.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:43:
Nu wil ik echter om 3D redenen overschakelen op een PNY Quadro 3000. Die heeft echter geen tv-out.
Je renderd geen 3D met een grafische kaart...

Is het niet gunsiger om nog een tweede PCI grafische kaart erbij te kopen met een TV-out? Dan nog een capture kaart erbij (winTV 250 PVR ofzo), en je bent klaar :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik heb nog een RealMagic Hollywood+ kaart voor je liggen, die doet wel wat jij omschrijft.. Mail anders maar ff..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 25 oktober 2004 @ 19:55:
[...]

Je renderd geen 3D met een grafische kaart...

Is het niet gunsiger om nog een tweede PCI grafische kaart erbij te kopen met een TV-out? Dan nog een capture kaart erbij (winTV 250 PVR ofzo), en je bent klaar :)
Er staat dan ook 3D redenen en niet 3D renderen.
Met Solidworks 2005, Inventor 9 en Autocad 2005 krijg ik regelmatig last van schokkend beeld. Vandaar.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:29:
[...]

Er staat dan ook 3D redenen en niet 3D renderen.
Met Solidworks 2005, Inventor 9 en Autocad 2005 krijg ik regelmatig last van schokkend beeld. Vandaar.
Aaargs, stomme dislect ben ik toch 8)7 . Maar ik begrijp wel waarom je een snellere kaart wil hoor ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 25 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

Aaargs, stomme dislect ben ik toch 8)7 . Maar ik begrijp wel waarom je een snellere kaart wil hoor ;)
Voor veel dingen die ik doe is deze kaart thans snel genoeg. Ik vind het zelfs een beetje zonde om ze weg te doen.
Het probleem stelt zich vooral bij zeer complexe mechanismen. Wat betreft AEC (de bouwkundige tak van CAD) ben ik echter zeer tevreden over wat dit beestje laat zien.
Extra's als AEC|Viz en Meka|Viz waar je anders meer dan €200/stuk voor moet neertellen zijn eveneens mooi meegenomen.
De Parhelia staat dan wel bekend om baggertraag te zijn wat betreft 3D games. Als professionele kaart is deze (mede dankzij de drivers) lang niet zo slecht als sommigen denken. Maar te traag voor echte high-end toepassingen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja ok. Ondertussen is mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Dus ja : weet iemand met welke capture/edit kaart(en) het mogelijk is om een dvd playback naar de tv te sturen?
Aangezien m'n videokaart niet over tv-out beschikt

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-02 08:40

houthakker

Poehé

cd Hauppauge PVR350 heeft een mpeg2 uitgang meen ik. Anders word het wil een duur feestje denk ik, en is een 2e PCI videokaart of Hollywood+/XCard goedkoper

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat het wat geld gaat kosten vind ik niet zo erg.
Nu ben ik niet van plan om er een professionele editing card te kopen.
Maar voor gebruik met 3DS Max is een kaart met video in/uit best handig.
Zelf dacht ik aan een XT10 van Matrox of iets vergelijkbaars.
Maar ik zou zeker moeten zijn dat ik er ook een DVD beeld naar m'n TV kan sturen.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:30
Je zou eens naar de hercules video action kunnen kijken. Dit ding is een combinatie van een Xcard en een videocapturecard. Hij heeft analoog in en een analoog out die hardware mpeg2 en divx afspeelt op je tv.

Link Hercules video action
Pricewatch Het ding is ook bij de mediamarkt verkrijgbaar.

Edit: PVR350 van hauppauge kan geen DVD via de tv-out uitsturen(Alleen mpeg2) vanwege de beveiliging. De hercules kan wel DVD uitsturen

[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 02-12-2004 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonbong schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:48:
Je zou eens naar de hercules video action kunnen kijken. Dit ding is een combinatie van een Xcard en een videocapturecard. Hij heeft analoog in en een analoog out die hardware mpeg2 en divx afspeelt op je tv.

Link Hercules video action
Pricewatch Het ding is ook bij de mediamarkt verkrijgbaar.

Edit: PVR350 van hauppauge kan geen DVD via de tv-out uitsturen(Alleen mpeg2) vanwege de beveiliging. De hercules kan wel DVD uitsturen
Thanks. Ik ga me denk ik zo'n kaartje aanschaffen.
Pagina: 1