Moederboard wil niet van standby

Pagina: 1
Acties:

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Van t weekend heb ik mijn pc afgesloten in standby, maar ik kreeg hem er met geen mogelijkheid (tbord, muis, bootknop) meer uit.
Daarna is hij een tijdje van t stroom afgeweest (netwerk kaart overgezet) en nou wil hij niet meer goed booten.

Mijn specs:
ASUS P4B533
P4 2,4 GHz
512MB DDR
Geforce 4 Ti4200 SE
80 GB MAXTOR
200 GB MAXTOR

Als ik hem aanzet gaat hij keurig alle schijven langs lopen, maar ik krijg geen power on self check beep en ook geen beeld.
Eerst dacht ik dat t aan mijn video kaart ligt, maar ik heb inmiddels al 2 andere (AGP & PCI) kaarten geprobeert en geen van hen biedt de oplossing. Ook heb ik mn RAM al in andere slots geplaatst.. werkt allemaal niet

Na enig zoeken kwam ik op dit engelse topic uit: http://www.motherboard-fo..._standby_mode_587252.html
maar als ik zijn oplossing volg (CMOS clear van bios) dan doet hij het nog steeds niet.. of ik doe iets fout natuurlijk :P (stroom eraf, batt eruit, jumper 5 sec op CLRTC, batt erop, stroom erop)

Iemand enig idee?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

MBV

je moet volgens mij opstarten met clear cmos aan. Dan wist hij pas het cmos. Zegt hij iets over cmos cleared ofzo, en dan kan je de jumper terugzetten en instellingen veranderen. (vooral dat terugzetten niet vergeten :) )

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Dat heb ik geprobeerd, maar niks. Geen beeld en ook geen piepjes :'(
Is er nog een andere manier om de CMOS te resetten?
Is het trouwens normaal dat het lampje SB_PWR (Standby power) brand als hij uit staat (wel stroom heeft)?

[ Voor 75% gewijzigd door webmasternick op 25-10-2004 19:49 ]

Verwijderd

Het is normaal dat de standby power aan blijft ja, is gewoon stroom voor bijvoorbeeld de netwerkkaart als deze Wake on LAN aan heeft staan.