Toon posts:

asus a7v8x-s boot hd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik had nog een amd xp 1800 proc liggen en een ati radeon 8500 enzo, dus ik dacht ik bouw een pc'tje voor mijn ouders. Ik heb dus een asus a7v8x-x mobo gekocht en een western digital 80 gb ide schijf met 8 mb buffer enz...

Ik heb dus eerst windows geinstalleerd op mijn harde schijf. Dit ging goed. Toen ik daarna opnieuw opstarte starte hij weer gewoon de installatie van de windows cd. Terwijl hij dan de hd moet booten.

In de bios wordt de wd harde schijf gewoon herkent. Als ik primairy master selecteer en ik druk op enter, dan wordt de schijf netjes herkent. Ook de grote ervan en het aantal clusters enz... Ik heb hem als first boot staan. Mijn lite-on staat secondairy boot. Ik heb de harde schijf primairy master en de cd-rom speler secondairy master. Zonder floppy drive.

Als ik opstart en hij gaat booten dan komt er altijd in beeld te staan detecting primairy master[f4 skip]. Het f4 skip veranderd na enkele seconden in none. Dus er staat dan detecting secondairy master [none]. Wat moet ik doen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je moet in het BIOS van de vier IDE apparaten de instelling 'Auto' weghalen en daar Manual of iets in die geest van maken. In ieder geval dat je BIOS niet gaat detecteren...

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 25-10-2004 19:53 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Kabel wel goed? Jumpering wel goed? Beschrijf eens hoe je het hebt gedaan.

Probeer voor de zekerheid de HDD eens alleen op een 80 aderige IDE kabel aan te sluiten, het ene uiteinde in het moederbord, en het verste uiteinde in de HDD (niks in het midden). Jumper van de HDD op Cable Select. CD-ROM drive aan de secondary IDE op eenzelfde manier, maar dit maal met een 40pins IDE kabel (of als je die niet hebt volstaat een 80 pins ook). HDD inderdaad als primary boot, CDROM ergens onderaan laten bungelen qua bootvolgorde, en geen bootable CD erin :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:10:
Kabel wel goed? Jumpering wel goed? Beschrijf eens hoe je het hebt gedaan.

Probeer voor de zekerheid de HDD eens alleen op een 80 aderige IDE kabel aan te sluiten, het ene uiteinde in het moederbord, en het verste uiteinde in de HDD (niks in het midden). Jumper van de HDD op Cable Select. CD-ROM drive aan de secondary IDE op eenzelfde manier, maar dit maal met een 40pins IDE kabel (of als je die niet hebt volstaat een 80 pins ook). HDD inderdaad als primary boot, CDROM ergens onderaan laten bungelen qua bootvolgorde, en geen bootable CD erin :D
Oke ik zal het eens proberen. Ik heb er nl. nu een ronde ide kabel aan. De stekker van de kabel is blauw. Dat is toch dat het een 80 pins is voor de primairy die op het mobo ook blauw is.

Wat houd het cable select in? ik weet wel wat primairy en secondairy is. Ik heb het wel zien staan cs oid. Vroeg me af wat het inhield.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
MOBO=blauw
MASTER=zwart
SLAVE=grijs

De jumper instellingen moet je op de HD zelf bekijken, maar meestal is 1 master en 2 slave.

Maar als je maar 1 HD zitten hebt, dan maakt dat allemaal niets uit want dan neemt ie gewoon die ene die hij vind.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Toen ik de jumper op de hd op cable select zette ipv master deed hij het.
Pagina: 1