Toon posts:

USR 9106 internet op meerdere pc's tegelijkertijd werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is het volgende:

voor het draadloos delen van de internetverbinding heb ik mijn vader overgehaald om een draadloze router aan te schaffen.

Op het moment dat er maar 1 gebruiker aan de router gekoppeld is werkt het internet. Echter op het moment dat een tweede gebruiker zich aanmeld valt de internet verbinding weg.
Op dat moment geeft windows een foutmelding van een ipconflikt op het netwerk. Kijk ik dan de netwerkinstellingen op de afzondelrijke computers na dan hebben alle gebruikers een uniek ip-adres :?

Op het moment dat 1 gebruiker aangemeld is krijgt deze het ip adres 81.151.x.x (even mijn privacy beschermen). Op het moment dat de tweede gebruiker zich aanmeld krijgen deze allebei een adres uit de 192.168.1.x range. Hierbij komt ook de foutmelding 'ip conflict' tevoorschijn.

De instellingen:

- de router maakt een internet verbinding via het bridge-protocol.
- de router heeft het vaste ip-adres 192.168.1.1
- de computers krijgen al hun instellingen van de router

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, alvast dank

Verwijderd

Er zit iets niet goed in je router. Die hoort zélf het externe IP van 81.x.x.x op zich te nemen en clients ten alle tijden met interne IP-adressen te laten werken.

Ik neem aan dat je de kabel van je modem naar de router in de WAN-poort van de router hebt gestopt. Wat heb je verder precies in de router zelf ingesteld? Kun je daar misschien wat screenshots van maken?