Toon posts:

Dual Boot XP home & pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb even flink op het forum gezocht over dit onderwerp en heb nog wat kleine vraagjes.

Mijn plan is om op mijn laptop (packardbell m7300) een dual boot in te stellen, met XP home en XP pro.

Mijn vraag is vervolgens:
Kan ik de beide versies van XP elk op een eigen partitie installeren en nog een derde partitie maken die in beide OS's zichtbaar is?

Hoe groot moeten beide XP partities zijn, en welke volgorde moet ik aanhouden bij installeren? eerst een OS op partitie 1 en dan op partitie 2?

Hopelijk kan iemand me helpen. Mocht er nog meer informatie nodig zijn, geef ik dat graag!

Alvast bedankt.

Martin

Verwijderd

Een uiterst beschaafde start al zeg ik het zelf. :P

Neem voor beide partities 8 a 10 gig of je moet echt grote programma's willen installeren.
Gewoon eerst de ene op een partitie en dan de andere op een andere partitie.
Een extra partitie is altijd zichtbaar mits ondersteund door windows.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 18:53:
Beste mensen,

Ik heb even flink op het forum gezocht over dit onderwerp en heb nog wat kleine vraagjes.

Mijn plan is om op mijn laptop (packardbell m7300) een dual boot in te stellen, met XP home en XP pro.

Mijn vraag is vervolgens:
Kan ik de beide versies van XP elk op een eigen partitie installeren en nog een derde partitie maken die in beide OS's zichtbaar is?

Hoe groot moeten beide XP partities zijn, en welke volgorde moet ik aanhouden bij installeren? eerst een OS op partitie 1 en dan op partitie 2?

Hopelijk kan iemand me helpen. Mocht er nog meer informatie nodig zijn, geef ik dat graag!

Alvast bedankt.

Martin
beide partities moeten ongeveer 8 á 10 gb zijn, waarbij 8 eigenlijk al meer dan genoeg is.

Ik zou zo niet weten of het lukt, want windows XP heeft namelijk een eigen bootscreen. Normaal zou je eerst b.v. linux instaleren en dan windows xp, maar omdat het hier om 2x xp gaat, kan het problemen geven. Maar dit weet ik dus niet zeker.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:16
Ja, het kan. volgorde en grootte maakt niet uit (zolang boven 3 GB of zo).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet meer precies welk topic, maar ik heb ergens op het forum gelezen dat de 2e partitie, dus waar het 2e os op staat, niet na de eerste 8 gb van de schijf mag beginnen. klopt dit of heb ik het uit het juiste verband gehaald?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:34
Dit klopt, de precieze reden weet ik niet meer zeker, maar het had iets te maken met de minimale ruimte die een OS nodig had op een schijf.
Verder zou het 2x installeren gewoon moeten lukken, eerst home, dan pro en klaar is broeren79 :)

Verwijderd

Topicstarter
dus de eerste partitie iets van 7,5 GB en de 2e maakt dan niet zo veel meer uit?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

offtopic:
Waarom dual booten tussen die twee? XP Pro = XP Home met wat extra mogelijkheden

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
ik wil op een van de 2 os-en Serato Scratch LIve installeren. Das vergelijkbaar met final scratch, een dj-programma met een stukje hardware waarmee je mp3-tjes mixt en die aanstuurt met vinyl. ik wil daar apart een OS voor inrichten om deze zo stabiel mogelijk te kunnen houden. Helaas moet ik ook mijn gewone werk op de laptop doen, dus office intenret en wat je maar kunt bedenken. vandaar dat ik dat zo veel mogelijk wil scheiden.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:28:
dus de eerste partitie iets van 7,5 GB en de 2e maakt dan niet zo veel meer uit?
Ehh, ik zou het toch op iets rond de 8/9 houden als ik jou was, zeker als je er mp3's op wil gaan mixen. Als het de andere schijf wordt is het zoiezo handig om hem groter te maken dan 7,5 vanwege alle programma's en omdat er vast wel eens een spelletje op kan komen :)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 14:45

HeepH

Dope Rapper

offtopic:
is dat lekker werken op zo'n laptop...mixt het lekker, en reageert hij niet te traag?
ik wil namelijk iets soortgelijks gaan doen,maar twijfel nog tussen een laptop of een klein (mini-itx,of barebone) systeempje, omdat barebones toch sneller zijn

http://specs.tweak.to/16495

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
pas op
home XP heeft andere privelidges en security en een hele brakke als je die gaat mixen met pro / kun je opeens een directory niet meer in of zo

Verwijderd

Topicstarter
luitjes,

Vooralsnog lijkt het te werken. iig bedankt voor de tips!

Martin
Pagina: 1