Systeem restart na bootscherm met nieuwe bios

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Ik ben vandaag aan het aan het overclocken geweest met mijn pc.
Ik heb eerst de northbridgekoeler van mijn K7S5A v1 zonder enige problemen vervangen.
Daarna heb ik een andere bios erin geflasht, ook zonder problemen, het is een OC bios van Honey X.

http://p199.ezboard.com/f...essage?topicID=1200.topic

na het instellen van de bios en een iets hogere FSB, restarte de pc na het bootscherm, ik kon hem alleen nog maar in veilige modus draaien.
Ik heb toen een System Restore gedaan, daarna boote hij wel gewoon door, maar bij de volgende restart was het probleem weer terug...

Weet iemand hoe dit komt, of liever wat ik er aan kan doen.
Het is in elk geval geen warmte probleem, want bij lagere snelheden doet het probleem zich ook voor.

Ik zou wel graag deze bios houden, want hij doet het verder wel prima, kan hem stabiel draaien op 2600+ snelheden. (nog niet hoger geprobeerd)

Specs:
Thorton 2400+ met WhisperRock 4 & actieve koeling op Northbridge
K7S5A v1. met Honey X OC bios (zie link)
Sapphire 9600XT 128MB
20 GB HHD western digital
80 GB HDD samsung

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je de nieuwste chipset drivers geinstalleerd? Of juist oudere versies geprobeerd?

Windows helemaal opnieuw erop zetten helpt ook niet?

Misschien helpt deze FAQ je ook een beetje: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Xqlusive
Ik denk dat windows er opnieuw op zetten wel de beste oplossing is, maar dan ben ik weer zolang bezig... maar het lijkt er wel op dat het een windows probleem is, maar misschien kent iemand dit probleem, en de oplossing ?

Ik ga morgen dan waarschijnlijk een clean install doen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

fff open deur intrappen...
Je zegt dat ie stabiel draait op 2600 maar je komt windows niet meer in... das dus niet stabiel..
verder schroef je je je FSB omhoog en je komt windows niet fatsoenlijk meer in...
Waar zou het nou aan kunnen liggen..... je FSB mss ??? :+

Zet je FSB eens normaal en kijk of je wel weer gewoon in windows kan komen.
een reinstall zal niet helpen... je mobo kan het gewoon niet aan.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Xqlusive
MRic3 schreef op 25 oktober 2004 @ 18:53:
fff open deur intrappen...
Je zegt dat ie stabiel draait op 2600 maar je komt windows niet meer in... das dus niet stabiel..
verder schroef je je je FSB omhoog en je komt windows niet fatsoenlijk meer in...
Waar zou het nou aan kunnen liggen..... je FSB mss ??? :+

Zet je FSB eens normaal en kijk of je wel weer gewoon in windows kan komen.
een reinstall zal niet helpen... je mobo kan het gewoon niet aan.
Ik kan nog WEL in windows komen, maar met een omweg, en maar 1 keer, hij draait dan wel op 2600+, ik heb een aantal tests gedaan (doom3, 3dmark 2003 enz) en hij was stabiel, maar bij de volgende boot, restart hij constant....

En trouwens ik heb hem al op lagere fsb geprobeerd, zelfde probleem...

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlusive op 25-10-2004 19:09 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me handig om je oude bios weer terug te flashen als het met deze niet stabiel is. Weet je overigens wel zeker dat die NB koeling goed werkt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Xqlusive
Ja, ik weet zeker dat hij stabiel draait, hij loopt prima als ik via een omweg (system restore) boot, hij boot dan op 2600+, en loopt dan prima.
( ik typ nu op die instellingen)
het lijkt haast aan windows te liggen, dus ik probeer eerst maar even een clean install.

Verwijderd

Als het echt door de overclock komt, dan zal een clean install weinig zin hebben. Je kunt beter ff de oude bios er terug in flashen en naar de standaard kloksnelheden gaan en kijken of ie dan wel boot.

Een verse windows is natuurlijk nooit slecht als je er de tijd voor hebt, maar wees niet teleurgesteld als ie het nog steeds niet doet erna :)

• Xqlusive
Het komt NIET doo de overclock,ik heb het geprobeerd op lagere instellingen 100/100 ipv 133/133 standaard, probleem blijft, en anders zou hij nu ook niet kunnen draaien, want hij is wel 100% in gebruik }:O

• Xqlusive
Ik heb net een clean install gedaan icm. een andere FSB, een hogere, 150/150 doet hij het nu prima !!!! loopt zelfs 267 Mhz hoger !! :) Waarom hij wel op deze FSB loopt is me een raadsel, maar het werkt !!!
Bedankt voor jullie adviezen :)

EDIT:
toch weer de oude bios er in gezet, merkte dat het systeem niet stabiel draaide met de Honey X bios, opstart en afsluit problemen enz... verder was de FSB van 150 ook iets te hoog, na 5 minuten Prime95 had hij al een fout gevonden....
Een andere FSB zit er niet in, dus maar terug naar de oude bios.
werkt nu weer prima !

[ Voor 41% gewijzigd door Xqlusive op 26-10-2004 22:16 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

en nog een tipje voor Xqlusive.....

Stabiel betekend dat een OS voor lange tijd zonder problemen draait... ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Xqlusive

en nog een tip. sommige mobo's gaan problemen geven met de os die er op staat wanneer een bios is gechanged. Dit is eigenlijk heel normaal. enigste wat je tegen zo iets kan doen is een fresh install. Tegenwoordig is die kans nog maar klein, maar goed. symptonen van zoiets is heel simpel.

- restart niet goed
- onstabiel
- loopjes
- start helemaal niet door
- enz.
Pagina: 1