Toon posts:

netwerkprinter problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende mystery:

We hebben op het werk een printer staan (HP 2300DN), en die heeft 2 netwerkaansluitingen. 1tje via een printservertje en 1 via interne netwerkaansluiting. Dit is gedaan omdat er vanuit 2 verschillende domeinen geprint moet worden en die domeinen moeten uit elkaar blijven.

Dit heeft dus altijd gewoon gewerkt, maar sinds vandaag gebeurde opeens hele rare dingen. Ze stuurde printopdrachten maar die komen niet aan, printer uit en aan (ze blijven gewoon in de que staan), doet het weer, half uur later... weer hetzelfde. nou.. printspooler opnieuw opstarten op de server (windows 2000 server). Dit maakte nix uit. De netwerkkabels zijn allemaal in orde. er word geprint vanuit winxp en een w2k machines.

Ik heb ook al de nieuwste driver geinstalleerd, dit werkte ook niet. Ook netwerkprinter op de winxp machine wegdoen en opnieuw installeren.

Ik heb dus (denk ik) alle opties al geprobeerd, ik weet nu niet meer waar verder te kijken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat zegt de printer zelf ?
Is het specifiek met jobs van 1 domain ?
Wat is het nut van 2 NICs ? Op deze manier haal je echt niet 2 LAN's uit elkaar nl. :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

heb je er een externe printerserver tussen?

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Heb je de HP tcp/ip port geinstalleerd? Deze kan vaak wazige problemen verhelpen, aangezien microsoft z'n poort niet verder.

Heb je deze niet geinstalleerd, download dan de " Install Network Printer Wizard", verwijder de printer en installeer deze dmv van het gedownloade programma.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

<!--
Koffie schreef op 25 oktober 2004 @ 19:59:
Euhm dude... een printer kan niet praten hoor... -->

Modbreak:Als je niets te melden hebt, blijf dan lekker weg uit een topic. Dat is je al vaak genoeg verteld.

[ Voor 29% gewijzigd door Koffie op 26-10-2004 10:14 ]

I see dead pixels...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Koffie schreef op 25 oktober 2004 @ 19:59:
Is het specifiek met jobs van 1 domain ?
Wat is het nut van 2 NICs ? Op deze manier haal je echt niet 2 LAN's uit elkaar nl. :P
Wel als de printservers fysiek elk op een ander LAN zijn aangesloten. Op die manier kan je dus weldegelijk een printer op 2 verschillende LAN aansluiten en die uit elkaar houden.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
even een paar onduidelijkheden oplossen, de reden van twee netwerkaansluitingen is dat er een aparte domain aanhang die niet in het andere domain mag (veiligheidsoverwegingen). 1 is een aparte printerserver.

Hij geeft geen foutmeldingen, anders had ik die wel vermeld.

Het enige wat nu veranderd is is dat de printer op een andere kamer staat, maar dat staat hij al sinds vorige week en toen deed hij het nog gewoon goed.

Het is pas sinds vandaag dat hij kuren geeft. Ik heb de printer al opgepakt en even ergens anders in het netwerk geprikt, maar niet lang genoeg kunnen testen, wellicht een goed idee voor morgen denk ik dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
jorritv schreef op 25 oktober 2004 @ 20:54:
Heb je de HP tcp/ip port geinstalleerd? Deze kan vaak wazige problemen verhelpen, aangezien microsoft z'n poort niet verder.

Heb je deze niet geinstalleerd, download dan de " Install Network Printer Wizard", verwijder de printer en installeer deze dmv van het gedownloade programma.
We hebben alleen maar HP printers in het netwerk en de andere geven geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:41:
heb je er een externe printerserver tussen?
ja dus

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik zit echt met dit probleem in mijn maag.. :(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 21:17:
even een paar onduidelijkheden oplossen, de reden van twee netwerkaansluitingen is dat er een aparte domain aanhang die niet in het andere domain mag (veiligheidsoverwegingen). 1 is een aparte printerserver.
Het heeft dan wel weinig met je probleem te maken, maar als je dus idd 1 fysiek netwerk hebt waar 2 domains overheen kachelen heeft dit natuurlijk amper nut :P

Volgende keer graag niet na 12 uur je topic kicken.

edit:
Drivers op de printserver al eens keihard opnieuw geinstalleerd ?

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 26-10-2004 09:44 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 26 oktober 2004 @ 09:44:
[...]

Het heeft dan wel weinig met je probleem te maken, maar als je dus idd 1 fysiek netwerk hebt waar 2 domains overheen kachelen heeft dit natuurlijk amper nut :P

Volgende keer graag niet na 12 uur je topic kicken.

edit:
Drivers op de printserver al eens keihard opnieuw geinstalleerd ?
sorry.. niemand antwoorde,

ik weet het echt niet waar het dus mee te maken heeft. Drivers idd al eens keihard opnieuw geinstalleerd ja. Dat kan het dus niet zijn. En het gebeurde ineens.. niets geks veranderd op het netwerk ofzo.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
jorritv schreef op 25 oktober 2004 @ 20:54:

Heb je dit al geprobeerd?

Verwijderd

Probeer eens de printer een "Cold reset" of "NVRAM reset" te geven, hiervoor moet je een knop (zelf even zoeken welke) ingedrukt houden bij het aanzetten. Let wel: dit wist niet alleen de instellingen van de printer wist maar ook die van het interne JetDirect kaartje dus noteer de instellingen of print een configuratiepagina. Mocht dat ook geen verbetering geven update dan de firmware met de "HP Download Manager" utility.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Draai je toevallig een UK server versie en een NL werkstation versie?

Een UK server stelt namelijk het "Letter" papierformaat in als standaard papierformaat. Wanneer je dit niet handmatig veranderd krijg je op je printer errors als: unexpected papersize e.d.

Als je op de server het papierformaat aanpast naar A4 krijg je die meldingen niet meer. Heeft misschien helemaal niets met je robleem te maken, maar dit maak ik nu dagelijks mee met 2300DTN's en 4200DTN's.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Ik heb ook een paar weken aan mijn printerserver zitten prutsen:

als je de eigenschappen van de printer opent klik je op tablad 'poorten' dan staan onderin 2 checkboxen eentje met 'ondersteuning in 2 richtingen inschakelen'. Toen ik die uitzette bij mij thuis werkte alles als een trein(printerserver :p).

Je moet mij niet vragen hoe en waarom , maar dat zal wel weer windows logica zijn.

suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 20:29 ]

Pagina: 1