Snel subtitels in avi streamen

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Aller eerst, ik heb de search + google + doom9 al gebruikt en ben inderdaad al heel veel topics tegen gekomen. helaas geen bruikbare.

probleem:
ik heb ruim 50 *.avi files en die vreten ruimte op mn hdd. ik wil nu gewoon ongeveer 4 films op 1 dvd zetten. (als data dvd, niet video dvd,.. dvd speler kan ze dus niet lezen!!)
ik kan natuurlijk de *.srt files er gewoon bij branden en dan met bv bsplayer film en srt openen. nu kan ik dat wel maar aangezien ik nogwel eens films uitleen aan noobs moet ik iedere keer gaan uitleggen hoe ze dat moeten doen.

verder kan je ook vobis (ofzoiets) installeren, dan opent hij de film + srt automatisch, maar ook dat wil ik niet.

wat ik dus wil is:
de srt in de avi file streamen zodat je ze er niet meer uit kan halen.
dit kan met virtual dub maar dat duurt te lang, zeker voor 50 films.... dus ik ben opzoek naar een programma dat snel de srt in de avi file kan streamen...

wie kan mij helpen?

(kort: avi file blijft dus avi, alleen de srt wordt in de avi gebakken...)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
het hercoderen van je films met een ander programma zal geen snelheid opleveren.
Als dat al zo is dan heb enorm veel kwaliteits verlies.

gewoon wachten iets anders zit er niet op of gouw ff een snellere pc halen :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 12:46
Naar mijn idee kan het niet makkelijker zonder dat je veel kwaliteitsverlies oploopt.

Wat als je nou gewoon een autorun op de DVD maakt die ervoor zorgt dat Vobsub (want zo heet het programma) automatisch geïnstalleerd wordt op de pc's van die zogenaamde "noobs". Dat is naar mijn idee nog veel makkelijker! ;)

Het is maar een ideetje.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
wat ik altijd doe met noobs die mijn cd's lenen:
kleine uitleg.txt maken met wat ze moeten aanklikken, en dan gewoon vobsub op die dvd erbij zetten. (misschien kun je de setup silent draaien waardoor ze verder niets meer hoeven doen?)
<edit>spuit 11 moet sneller lezen en antwoorden 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door 0siris op 25-10-2004 18:42 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

dan kan je er toch evengoed bsplayer bij opzetten, kan gewoon in een map, hoeven ze niet eens wat te installeren, als je gewoon zegt ga naar de map bsplayer start het op en sleep de film in het venster, de noob die dat niet kan...

Verwijderd

Geef de ondertiteling dezelfde naam als de film, hierdoor wordt de film automatisch met de ondertiteling geopend. Beiden moeten wel in dezelfde map bevinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 02:16:
Geef de ondertiteling dezelfde naam als de film, hierdoor wordt de film automatisch met de ondertiteling geopend. Beiden moeten wel in dezelfde map bevinden.
Dit werkt toch niet bij alle players? Geloof dat bsplayer en subtitel player het wel doen.
Pagina: 1