Toon posts:

[XP] cmaudio.sys werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke, laat ik beginnen met de mededeling dat ik niet zeker weet of dit topic wel in het goede forum staat, maar ik denk van wel.

Ik heb hierover een tijd geleden al een topic gepost, maar het leek mij makkelijker en vooral duidelijker om een nieuw topic te starten.

Een samenvatting:
Mijn computer start opnieuw op tijdens het spelen van spellen. Nadat ik automatisch opnieuw opstarten uit had gezet bleek cmaudio.sys de boosdoener. Onboard sound uitzetten had geen effect en daarna ben ik vastgelopen.

Tot nu, want ik ben erachter dat cmaudio.sys een driver is van mijn Terratec 5.1 Fun kaart. Alleen heb ik al de nieuwste drivers voor deze kaart en ik weet niet wat voor meer mogelijkheden er zijn.

Weet dus iemand andere drivers die wel zonder problemen werken voor deze kaart of dat iemand misschien een andere oplossing heeft?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net geprobeerd de geluidskaart in een andere PCI slot te steken maar dat heeft dus geen zin, het probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zet eens hardware sound acceleration uit.
windowstoets+r
dxdiag [enter]
en bij tabblad sound het schuifje op no acceleration.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb je al c media drivers gehaald voor je chipset?
http://www.cmedia.com.tw/e_download_01.htm
of heb je terratec drivers gebruikt?
DirectX up to date?
wat zegt dxdiag?
edit: 8)7 te laat

[ Voor 6% gewijzigd door bratos op 26-10-2004 23:05 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de terratec drivers, ik weet ook niet welke ik voor m`n aureon 5.1 fun kaart moet hebben van cmedia.
Dxdiag zegt dat alles goed is met m`n geluid. Ik heb de acceleratie uitgezet, nu kijken hoe lang tie het volhoudt..

Verwijderd

Topicstarter
oke, acceleratie uitzetten geen goed id, kheb nu alleen nog stereo geluid... Maar weer aangezet..

weet iemand welke drivers ik dan van cmedia nodig heb?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 23:12 ]

• bratos

bratos

Meh.

je moet ff de kaart eruit halen en op je chip kijken
das t snelste denk ik

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
oke dat doe ik morgen dan lekker, nu is het een beetje donker om op m`n geluidskaart te proberen om te lettertjes te lezen

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het bleek dat ik de CMI 8738 drivers nodig had, dus heb ik die geïnstaleerd. Nu afwachten of deze geen BSOD`s meer veroorzaken :P

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen BSOD`s meer gelukkig, maar er is iets anders voor in de plaats gekomen wat hetzelfde effect heeft: Critical exeptions... M`n games sluiten na een half uurtje af met deze melding...

Iemand nog een idee?

• bratos

bratos

Meh.

heb je gekeken of er patchees zijn voor je games?
Zou het n hitteprobleem kunnen zijn? Als je na n crash je game gelijk weer opstart, crasht ie dan gelijk weer?
Mischien kan je in de eventviewer kijken welk programma er crashed, of het je game.exe is, of n ander progsel/driver.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Kheb de laatste patches, en het is geen hitte probleem, want het duurt steeds ff voordat tie afsluit. Kheb gekeken en mobo en cpu worden niet extreem heet, niet hoger dan 45 graden.
En het is de game die crashed, niet een ander progje, tenminste tot nu toe nog niet :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om een indruk te geven heb ik hier het foutenrapport van Tribes: Vengeance:

No Label

Crash Time: 10/28/04 15:43:55

CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1839 MHz with 511MB RAM
Video: NVIDIA GeForce FX 5200 (6177)

TV Build Number: 61735

Access Violation caused General protection fault!

History: FD3DDynamicIndexBuffer::AddIndices <- FD3DRenderInterface::SetDynamicIndexBuffer <- FBspDrawList::Render <- RenderSolidScenePass <- RenderSolidScenePasses <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Enemy Territory geeft ook zoiets dergelijks als foutmelding

• bratos

bratos

Meh.

kijk es of hier wat tussen staat.
http://community.vugames....6.Gy63dzXGWsD.1@.1dd867c2

mischien andere driver voor je videokaart? ik ken dit spel niet....
anderse even zoeken op andere fora mbt dit spel..
succes

[ Voor 4% gewijzigd door bratos op 28-10-2004 19:23 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
het ligt denk ik niet aan het spel zelf, kheb dit nl met meerdere spellen, ET en NSFU bijvoorbeeld. Dit was alleen een voorbeeld.
Andere drivers heb ik al geprobeerd, tenminste, nieuwere en oudere nvidia drivers. Als je andere drivers weet, wil ik die graag proberen.

Verwijderd

deze foutmelding heb ik precies hetzelfde gehad, heel recent.
ook die crashed in games (bijv steam, KnightOnline).

waar het bij mij aan lag was (ja het klinkt raar) het feit dat ik in de bios, mijn pc prestaties op "Optimized Performence" had staan.
deze heb ik weer terug gezet naar "Default" en weg was die foutmelding met cmaudio.sys en weg waren die vervelende gamecrashes.

ben er ook per toeval achter gekomen dat het daar aan lag. je zou idd zeggen dat het met je geluidskaart drivers te maken heeft, maar dat was bij mij niet het geval dus.

tis maar een tip! kijk maar wat je ermee doet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zeker kijken, bedankt voor de tip!

Edit:
Ik heb gekeken naar m`n bios en er waren 3 mogelijkheden: OPtimal, Aggressive en User Defined. Hij stond op Optimal en daar heb ik hem ook maar op laten staan...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop onder z`n reet*

Shit, dit wordt toch niet een onopgelost probleem he?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging..

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

• bratos

bratos

Meh.

heb je al chipsetdrivers vernieuwd?
Je kan ook omegadriver proberen voor je vga, dat zijn geoptimaliseerde drivers voor of kwaliteit of snelheid. http://www.omegadrivers.net/

Laatste optie: bios defaults laden en herinstalleren :/

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
M`n chipset drivers zijn up-to-date. Kheb een Asus A7N8X-X met nu de revisie 1010 erop. Ik ga die Omgega drivers maar eens proberen ipv van die van nvidia. Ben alleen bang dat het niet veel zal helpen, maar oke...

Verwijderd

Topicstarter
Oke het installeren van de Omega drivers heeft geen zin gehad, games sluiten nog steeds zonder reden af...
Toch bedankt voor de moeite

• bratos

bratos

Meh.

doe es je geheugen testen met memtest: http://www.memtest86.com/
Of/en die van Microsoft: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
als het geheugen door de tests hen komt, dan zou ik zelf een schone installtie proberen.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen is OK. Maar een nieuwe installatie van XP zal niet helpen, dat heb ik al eens geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand anders met hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
*kick dan maar...*
Pagina: 1