Toon posts:

[WLAN] Via een AP verbinden met bestaand Wired netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik niet echt een goed antwoord op heb gevonden.

Op dit moment is er een bestaand netwerk wat allemaal via UTP kabels met elkaar connect. Er is 1 Windows NT server welke rechtreeks op de router is aangesloten en alle workstations zijn ook op deze router aangesloten. de IP's worden doormiddel van DHCP uitgedeeld aan alle workstations/printers.
Server IP: 132.220.165.11 255.255.0.0
DHCP IP range: 132.220.165.20 t/m 132.220.165.200
Nu wil ik graag een paar computers via WLAN laten connecten met de server.
Dit moet via een AP, deze heb ik ook namelijk de Linksys WRT54G

Maar nu kom ik er niet helemaal meer uit. Ik heb op dit moment hetvolgende gedaan.

het AP rechtstreeks op de router aangesloten netzoals de gewone workstations.
Het IP adres van het AP is standaard 192.168.1.1 255.255.255.0. deze deelt ook doormiddel van DHCP ip adressen uit aan de WLAN workstations, dit in de range van 192.168.1.100 t/m 192.168.1.200

Als ik nu met een workstation connect met de AP dan kan ik gewoon internetten en normaal werken.
Alleen ik kan mij niet inloggen op de NT Server met mijn inloggegevens en dus ook geen gedeelde mappen op de server bekijken.

Nu zat ik zelf te denken dat ik het IP van de AP moet veranderen of dat ik DHCP van het AP uit moet schakelen. ik heb al verscheiden dingen geprobeerd alleen het werkt allemaal niet. ook het IP van het AP veranderen in 132.220.165.* range werkte niet. en DHCP uitschakelen en een static IP adres geven hielp niet zoveel.

De connectie met het AP werkt allemaal vlekkeloos, ook alle beveiligingen werken prima.

Hier heb ik nog even een kaartje van hoe het er ongeveer uit ziet. mischien dat het iets duidelijker is

Afbeeldingslocatie: http://www.popy-jopy.nl/WLAN.JPG

Zou iemand mij mischien wat tekst en uitleg kunnen geven zodat ik dit probleem op kan lossen?

alvast bedankt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gewoon de DHCP uitzetten in de Wireless Xspoint en alles laten doorvoeren, dus geen router van maken, maar een xspoint en de NTserver alles laten uitdelen.
IPadres van het XSpoint op een adres zetten die niet in je scope staat, maar wel in in de scope, dus 192.168.1.200 ofzo, als je tot 99 uitdeelt, dan kan je er namelijk altijd nog in.

Verder is er eigenlijk niet veel mee te doen, zo heb ik het ook gedaan.
Maaruh Router? Is het geen Switch/HUB?

DUS het XSpoint _GEEN_ Ipadressen laten uitdelen, anders krijg je problemen met je DNS gebeuren en pointers forwards blabla

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 25-10-2004 18:03 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Je IP adressen liggen in de publieke range, en niet in de range die voor LAN's bedoeld zijn. Laat idd 1 DHCP server toe, want met meerdere krijg je dus geheid problemen :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Okej dankje,

Ik heb al wat geprobeerd maar het wou nog niet helemaal lukken.

Hoe komt het dat ik me wel kan inloggen via het access point op het netwerk alleen niet gedeelde bestanden/mappen kan zien? dus het lijkt net of ik niet ben ingelogd op het netwerk.

Bij de volgende configuratie zou het moeten werken
Connection Type: Static IP
I'net IP Adres: 132.220.165.114
Subnet: 255.255.0.0
Gateway: 132.220.165.1

Router IP adres: 192.168.1.200
Subnet: 255.255.255.0
DHCP: Disabled
Starting IP: 192.168.1.201

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren allemaal mogelijkheden geprobeerd maar nog steeds niet tot een oplossing gekomen.

Kan iemand mij het nog een keer uitleggen of aangeven wat ik verkeerd doe?

thnx

---

Ik heb de oplossing gevonden.

DHCP op ap uitschakelen.

AP een ip geven boven de DHCP Range die de server heeft gereserveerd.
UTP kabel vanaf switch in poort 1 pluggen UTP kabel van AP naar pc in poort 2 en dan moet het als het goed is werken

ojah wel je ap instellen als router.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 20:15 ]