Intel DK440LX moederbord. Geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb hier een Intel Dk440LX moederbord, maar ik heb problemen met het RAM geheugen dat erop zit.

IK heb er nu 2x 32Mb dubbelzijdig SD-RAM PC100 opzitten. Als ik er eentje van 64 enkel zijdig inzet, dan doet het moederbord niks.

Is er een mogelijkheid om het moederbord zo ver te krijgen dat het ook met enkelzijdig geheugen werkt?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

2 seconden in google...

Single- or double-sided DIMMs in the sizes listed in the following table:

DIMM Size Configuration
16 MB 2M x 72/64
32 MB 4M x 72/64
64 MB 8M x 72/64
128 MB 16M x 72/64

Note: There may be mechanical interference with the DIMM 0 socket (J6G3) and the DIMM 1 (J6G2) socket in some combinations of ATX chassis and peripherals, such as CD-ROMs.

Note: The Intel® DK440LX Motherboard supports DIMMs with both asymmetrically and symmetrically addressable DRAMs.

Senri no michi mo ippo kara

• AMDathlonxp
Die tekst had ik ook al gevonden op dfe website van Intel.

Maar ik heb 6 verschillende soorten ram modules geprobeerd (enkel zijdig), en 4 verschillende grotes maar die werken allemaal niet.

Alleen die dubbel zijdige reepjes van 32 MB werken :(

Maar ik vind het dus erg raar dat het niet werkt. Weet iemand waarom?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:24

The Third Man

The Third Jellyfish

Aan je chipset ligt het niet want die zou gewoon enkelzijdige modules van 64 MB moeten kunnen pikken (maximale modulegroottes zijn 128 MB tot zelfs 256 MB bij latere steppings).

Andere mogelijkheden:
1. De modules die je probeert hebben allemaal maar 4 datalijnen, die werken sowieso niet met Intel chipsets.
2. Het BIOS is debiel geprogrammeerd en accepteert de module niet door bijvoorbeeld een onbekend SPD oid. Check voor een update.
3. De stroomvoorziening of een ander gedeelte op het moederbord dat te maken heeft met de koppeling en werking van de geheugenmodules aan de rest van het systeem is kapot of brak, daar is weinig aan te doen.

• AMDathlonxp
Ik heb toch de beslissing genomen om een bios update te doen
(De bios was P03, nu P10).

Maar nu werken wel die enkelzijdige ram-modules :)

256Mb ram dubbelzijdig trekt ie niet, dus de maximale grote van de ram module is 128Mb ;)

Maar wel bedankt allemaal :)