Toon posts:

Pc traag door delen van de internet-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben 2 pc, een amd xp 2800 en een 2400, windows xp prof sp2.
Draai sygate firewall en kapersky AV op de 2800.

De verbinding komt op de 2800 binnen en staat gedeeld. Als we nu
gaan downloaden op de 2400 wordt de 2800 gigantisch traag, kan
dan niet fatsoenlijk een mp3'tje afspelen.

Heb van alles geprobeerd maar nog niet de oplossing gevonden.
Wie heeft er wat advies?

Alvast bedankt Patpol

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Oplossing is heel eenvoudig: schaf een extra routertje aan zodat de PC's allebei apart op het internet kunnen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 25 oktober 2004 @ 17:21:
Oplossing is heel eenvoudig: schaf een extra routertje aan zodat de PC's allebei apart op het internet kunnen.
Wil het juist proberen zonder router.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 21:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Deel je de verbinding via Windows of via externe programma's? Als je via externe programma's deelt, dan kun je andere programma's testen. (zie de NT FAQ), maar voor mij werkte de Windows deling vaak toch het snelst / meest optimaal.

Dit tot ik het gemak van een router ontdekte. Destijds voor €50 een basic router uit V&A op de FP gevist en een dito switch. Op dit moment hangen er 3 computers en een laptop in 't netwerk. Werkt echt stukke beter / sneller voor weinig geld. :)

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 25 oktober 2004 @ 17:25:
Deel je de verbinding via Windows of via externe programma's? Als je via externe programma's deelt, dan kun je andere programma's testen. (zie de NT FAQ), maar voor mij werkte de Windows deling vaak toch het snelst / meest optimaal.

Dit tot ik het gemak van een router ontdekte. Destijds voor €50 een basic router uit V&A op de FP gevist en een dito switch. Op dit moment hangen er 3 computers en een laptop in 't netwerk. Werkt echt stukke beter / sneller voor weinig geld. :)
gebruik standaard windows delen, maar dit probleem is volgens mij na de installatie van SP2 gekomen, heb er nooit eerder last van gehad.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:29:
[...]
maar dit probleem is volgens mij na de installatie van SP2 gekomen, heb er nooit eerder last van gehad.
Dat is interessante info die we graag in de startpost hadden gezien.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1