80 pins sata schijven

Pagina: 1
Acties:

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
ik heb hier een oude proliant 3000 staan met 3 schijfjes erin (2x9gb 1x 4.5gb)
ik wil deze graag uitbreiden met grotere, aleen na het uit elkaar halen van de brackets kom ik erachter dat het 80 :? pins scsi schijfjes zijn van ;( compaq ;(

weet iemand een bedrijf waar ik zulke schijfjes kan krijgen of zijn hier nog toevallig echte tweakers die me kunnen vertellen hoe ik er andere in kan krijgen
(400gb sata's zou leuk zijn :X )

ps: sinds waneer maakt compaq hd's????

[ Voor 2% gewijzigd door flippy op 25-10-2004 17:13 . Reden: tiepo's ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Compaq makt geen HDDs, dat zijn Seagates die door Compaq gelabeld zijn (kijk maar goed naar hoe die dingen eruit zien, zijn precies hetzelfde als seagates).

S-ATA =! SCSI

dus dan is het of nieuwe SCSI schijven kopen, of een S-ATA controller met S-ATA disks.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/64

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 25-10-2004 17:17 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
the_virus schreef op 25 oktober 2004 @ 17:12:
weet iemand een bedrijf waar ik zulke schijfjes kan krijgen of zijn hier nog toevallig echte tweakers die me kunnen vertellen hoe ik er andere in kan krijgen
(400gb sata's zou leuk zijn :X )
Er zijn zat mensen die nog 9gb UW SCSI disks hebben liggen lijkt me. Rondje marktplaats/ebay zou een heel eind kunnen helpen.
ps: sinds waneer maakt compaq hd's????
Compaq relabled al jaren disks van andere fabrikanten. Vroeger vooral Quantum.

En 80 pins S-ATA disks bestaan niet ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

80 pins?

Jij bedoelt een SCA connector lijkt me...

Afbeeldingslocatie: http://www.cablesforless.com/ProductImages/scsi/SA-3750-AT.gif

De middelste connector dus...

[ Voor 51% gewijzigd door Fairy op 25-10-2004 17:37 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
Fairy schreef op 25 oktober 2004 @ 17:35:
80 pins?

Jij bedoelt een SCA connector lijkt me...

[afbeelding]

De middelste connector dus...
Nee, dat is een UW/U2W/U160/U320 connector, die is 68pins

Je bedoeld de connector aan de achterzijde van je printje, alleen zie je dat niet op deze foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cableuniverse.co.uk/catalog/images/ss-401.gif
De onderste dus

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 25-10-2004 19:13 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
juistem

vraag herstellen:

waar haal je die adapter en wa kost da?

[ Voor 83% gewijzigd door flippy op 25-10-2004 19:34 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:04

The Third Man

The Third Jellyfish

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

the_virus schreef op 25 oktober 2004 @ 19:33:
juistem

vraag herstellen:

waar haal je die adapter en wa kost da?
bedoel je zo'n SCA adapter? die kosten geloof ik iets van 12,50 of 13,50 per stuk. Laatst opgezocht in de PW :P.
Maarre, dan moet je alsnog schijven ervoor hebben natuurlijk.

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
die 3 schijfjes kunnen dan een hele mooie C: woden in mijn pc, en dan haal ik daarvoor 2 adaptertjes voor de 2 9gbers.
dan probeer ik wel aan een paar nieuwe 120gb schijfjes te krijgen voor de proliant.
(mark ziet het voor zich: 7 120gb schijfjes in raid 0) O-)

dus aleen nog mijn oude vraag:

waar kan ik ergens (nieuwe) schijfjes krijgen voor de proliant?
en een adresje voor die adapters zo ook heel tof zijn...

ikke zit nu op openbare pc, moet ik delen met anderen, kan dus niet uren gaan zoeken... :(

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:46

ThunderNet

Flits!

Ok, heel leuk ik heb ook een proliant :D met SCSI controller (Ultra Wide 2) :D
Heel leuk, enigste nadeel, SCSI schijven zijn zo ongelooflijk duur, en SCSI controllers ook.

Tenzij je zo'n ding echt intensief gaat gebruiken, ben je goedkoper uit door een S-ATA controller te kopen (als je proliant hebt, heb je waarsch. ook 2 PCI-64bits/66Mhz sloten er op :P (en daar kun je hele snelle S-ATA controller op aansluiten. en ben je stuk goedkoper uit... vooral omdat S-ATA schijven stukken goedkoper zijn B)

Ik heb net even opgezocht S-ATA Raid controller zit op 580 euro, en SCSI-Raid controller op 550euro, echter SCSI kan veel meer schijven ondersteunen.

Maar, zonet gekeken 150GB scsi schijven zitten op 500 euro (per stuk jah!)
en 200GB S-ata op 120 euro... en das nogal een verschil.....

Of je moet t geld geen probleem vinden. en in dat gevan _/-\o_ 7 Schijven in Raid 0 _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door ThunderNet op 25-10-2004 20:12 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
Terw_Dan schreef op 25 oktober 2004 @ 19:40:
[...]

bedoel je zo'n SCA adapter? die kosten geloof ik iets van 12,50 of 13,50 per stuk. Laatst opgezocht in de PW :P.
Maarre, dan moet je alsnog schijven ervoor hebben natuurlijk.
Let er wel op dat er verschil zit tussen SCA -> 68/50 pins (Zoals op de foto hierboven van Fairy) en SCA -> 68pins LVD (dus zonder 50pins)

Overigens, wat ik zou doen: Gooi een (paar) SCSI disks voor het OS en de belangrijke data, eventueel in RAID, en gebruik gewoon (S)ATA voor de storage.. SCSI is een stuk duurder, om maar even over het stroomgebruik van een zooi schijven niet te spreken.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 25-10-2004 20:21 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

the_virus schreef op 25 oktober 2004 @ 19:49:
die 3 schijfjes kunnen dan een hele mooie C: woden in mijn pc, en dan haal ik daarvoor 2 adaptertjes voor de 2 9gbers.
dan probeer ik wel aan een paar nieuwe 120gb schijfjes te krijgen voor de proliant.
(mark ziet het voor zich: 7 120gb schijfjes in raid 0) O-)

dus aleen nog mijn oude vraag:

waar kan ik ergens (nieuwe) schijfjes krijgen voor de proliant?
en een adresje voor die adapters zo ook heel tof zijn...

ikke zit nu op openbare pc, moet ik delen met anderen, kan dus niet uren gaan zoeken... :(
Kijk gewoon in de pricewatch en zoek een controller op die je wilt gaan gebruiken.
Als je S-ATA disks wilt pak je een S-ATA controller.
Anders pak je de SCSI controller die onboard zit, al dan niet met een convertertje.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Houd er rekening mee dat je in een 3000 niet zo makkelijk andere disks krijgt. Op de "normale" plek, kun je enkel van de hotplug rackjes plaatsen, en daarin passen, in het model dat jij daar blijbkaar hebt, enkel 80pins SCA Scsi disks, die, zeker als je erg grote wilt hebben *nogal* duur zijn. Als je *alles* om wilt gooien naar s-ata, moet je de SCA backplane uit de kast slopen, en dan zou je inderdaad 7 sata disks in die rackjes kunnen leggen (houd er rekingen mee dat de Compaq geen normale molexen gebruikt, en je dus zelf iets daarop zult moeten vinden. De normale molexxen komen juist *vanaf* het backplane dat je er in dit geval uit moet slopen.) Of bouw de s-ata disks in de cd-rom/tapestreamerruimte. Dan heb je dit probleem niet of op zijn minst minder.
Pagina: 1