Athlon Thunderbird 1Ghz extreem heet

Pagina: 1
Acties:

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik heb nou 3 jaar een athlon thunderbird, na in het weekend de hele kast eens uitgemest te hebben zag ik dat dat koelspul onder de koeler niet al te best meer was. Na alles weer inelkaar gezet te hebben keek ik in de bios naar de cpu temp deze stond op ~80 graden.

Nou heb ik vanmidag een siliconenpad gehaald, dat spul lijkt op wat er standaard onder de koeler zat. Dat spul heb ik op de processor (alleen op dat stukje waar de cpu info ook opstaat) gedaan, de koeler er weer op en aangesloten. Maar de temp loopt nu over de 100 graden volgens de bios, kan dat? Zoja hoe, en wat moet ik er aan doen.

PS ik heb dat oude spul er zo goed mogelijk van de processor en van de koeler gehaald

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Die pad's zijn waardeloos. Regel wat koelpasta. Maak je blok en je core goed schoon en vetvrij, breng vervolgens een flinterdun laagje aan en zet het blok weer terug.

UNOX: The worst operating system

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21
Isengrim schreef op 25 oktober 2004 @ 17:10:
Dat spul heb ik op de processor (alleen op dat stukje waar de cpu info ook opstaat) gedaan,
Moet je zo'n sticker niet op je koeler plakken, ipv je cpu?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

dit is inderdaad een erg warme processor,
ik heb dezelfde thunderbird van 1 ghz in mijn server zitten.

Deze heeft nu als temp 65 graden,
maar in de zomer zit deze ook rond de 80 graden, soms wel 85.
Hij doet het na een jaar nog steeds prima.

• Isengrim
mhr-zip schreef op 25 oktober 2004 @ 17:12:
[...]

Moet je zo'n sticker niet op je koeler plakken, ipv je cpu?
Het is geen stikker, gewoon een los velletje en ik heb hem maar op de processor gelegd omdat ik niet weet welke plek van het koelblok op dat stukje van de processor komt

Verwijderd

En ik denk dat je je koeler verkeerd om hebt gemonteerd...kijk daar eerst een naar.

• Isengrim
Die zit goed, daar heb ik niet aan gekloot

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Toch wel erg aan de hoge kant. Mijn 1G Thunderbird liep nooit boven de 65 graden met luchtkoeling op 1333. Nu met waterkoeling niet boven de 35 op 1450. Toch maar een nieuw laagje koelpasta ertussen? En niet te dik!

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
met een laagje arctic silver deed mijn 900 mhz thunderbird op 1 ghz zo rond de 50 graden met luchtkoeling.. (Alpha PEP66t) op water 39 graden..

Hoe warm wordt de rest van je kast, brakke airflow is ook funest.. zeker met zo'n heethoofd als een thunderbird! En zorg eerst inderdaad eens voor fatsoenlijke koelpasta (let op: ook niet te dik! ter dikte van een haar/velletje papier is zat)

Het kan ook dat je bios gewoon verkeerde temps uitleest... als ie echt 100 graden is zou je je koelblok niet eens meer vast moeten kunnen houden zo heet

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Die koelpasta is wel belangrijk. Toch kun je een Athlon 1000 T-Bird op lage temps krijgen.
Ik kwam met mijn Arctic Super Silent PRO niet boven de ~55 uit. Idle was 'ie 29 graden.
(S2K Busdisconnect).
Dit was in de zomer :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1