Toon posts:

probleem met de bios ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zaterdag een probleem gehad met de bios alles was omgegooit.
poorten stonden uit processor was naar 400mhz verlaagt.
heb denk ik alles terug goed gezet maar nu loopt mijn pc de heele tijd vast en heeft problemen met de 2de harde schijf vindt die niet altijd. de procesor is heel snel op 100% norton internet security 2003 heeft ook problemen indringer detectie staat opeens uit en krijg deze niet meer aan gezet krijg dan de melding kan niet opslaan kijk of u gemachtigt ben deze optie te gebruiken.
Heb meschien een virus binnen gehad heb een virus scan gedaan maar deze vindt niks.

zou mijn bios geraakt zijn of is er iets anders aan de hand heb al een week vanalles gebrobeerd maar kom er niet meer aan uit.

ik draai winXP
heb een P3 800 MHZ
384 mb ram
en mijn moederbord is een abit VH6/2 IP3 Soc. 370 ATA100

moet ik soms een bios flach doen ??
of is er een andere oplossing voor dit probleem ??

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

offtopic:
Zou je misschien je verhaal zo willen editten zodat er punten, komma's en hoofdletters in staan? Dit is onoverzichtelijk

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 22:45

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

default settings? is dat geen optie in je bios.. dat zijn de standaard bios waarden en als dat stabiel is kun je je eigen opties aan vinken e.d.

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
azo dat ga ik dan eens proberen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Een bios flash lijkt me niet zomaar aan te raden, aan je verhaal te lezen. :o

Je moet wel zeker weten natuurlijk of je alles ook daadwerkelijk weer goed hebt gezet, en geen settings hebt veranderd die het systeem doen vastlopen (te hoge cpu instelling, of te hoge mem specs.)

Verder is het verstandig om je systeem te scannen met meer scanner dan norton.
En doe een ad-aware/spy-ware scan met diverse proggies.

Vertrouw je je installatie niet meer, haal je boel dan leeg en install opnieuw.

Maar een biosflash kan altijd, mits je weet wat je doet.
Mocht er een nieuwe versie wezen van je mobo, dan kan dat natuurlijk altijd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat je een stroompiek hebt gehad. Dan staat bij sommige PC's het BIOS weer op de default waarden. En da's een kwestie van weten waar je mee bezig bent. Mijn advies: zorg dat je weet welke specs je PC heeft, loop het boekje van je mobo na, en stel alles goed in.
suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 25 oktober 2004 @ 16:41:
Dikke kans dat je een stroompiek hebt gehad. Dan staat bij sommige PC's het BIOS weer op de default waarden. En da's een kwestie van weten waar je mee bezig bent. Mijn advies: zorg dat je weet welke specs je PC heeft, loop het boekje van je mobo na, en stel alles goed in.
suc6
is inderdaad terug naar deafault waarden gevlogen maar ik denk dat ik het probleem heb gevonden bij het herstarten duurde het een kwartier eer ik in windows zat dus ik den k dat de hdd het aant begeven is
Pagina: 1