Toon posts:

Glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er steken 3 glasvezel kabels uit mijn stoep.

Sinds we de sleutel van ons nieuwbouwhuis hebben (nu al een jaar), steekt er een blauwe buis met 3 glasvezel aders uit mijn stoep. Volgens mij zijn ze deze vergeten weg te werken ofzo..

Zou ik hier iets mee kunnen? })

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mja, afsteken en betegelen :)

Verwijderd

haha, :9

nee denk ook dat je er weinig mee kan, wie gaat je verbinding dan leveren? je hebt glasvezel maar niks ''er omheen'' dus heb je niks aan lijkt me.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

maar een manier om dat uit te vinden. Bestel een glasvezel-connector-aan-kabel-maak-bedrijf (heeft vast ook wel een mooiere naam :P) en kijk wat er gebeurt als je het aansluit. Weinig verwacht ik, maar wie weet ;P

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Met een zaklamp erin schijnen en 't netwerk storen. :+

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon diegene die dat mogelijk aangelegd heeft (makelaar of projectontwikkelaar ff bellen?) op de hoogte stellen.. Je kunt er zonder ISP niets mee lijkt me :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zo lang er niets aan de andere kant zit van de vezel kan je er niets mee ;)

Gewoon informeren dus, ik sluit aan in de polonaise met de mensen boven mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Resistor op 25-10-2004 16:34 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
kijk er ff doorheen, misschien zwaait er wel iemand in amerika naar je :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Bouwlamp erop zetten en dan kijken welke buurman savonds niet meer kan slapen doordat het zo licht is. Dan kan je met hem een netwerkje bouwen ;).

Maar serieus, gewoon contact opnemen met de verantwoordelijke instanties, die kabels (en de apparatuur) zijn enorm duur, dus daar wil je niet meer fucken :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 23:03
Je kan in de kabel kijken of er licht uit komt. Ik sta echter niet in voor de gevolgen :)
Bij gewone multimode spullen kan het prima (als in: ik zie nog), maar bij singlemode (langeafstands-) spullen zullen misschien grotere lichtsterktes gebruikt worden, dus dat zou schadelijk kunnen zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruiken ze bij glasvezel-LASER's geen infrarood? In dat geval kun je namelijk lang kijken en tot de conclusie komen dat ze niet gebruikt worden, terwijl er wel lekker data overheen gaat ;)

Verwijderd

Het ligt volgends mij aan het glasvezeltype (netwerktype), ik heb hier een paar oude modulaire 10mb FX kaarten liggen, goed voor +/- 10KM afstand. Deze geven zichtbaar rood licht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 17:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:23:
Het ligt volgends mij aan het glasvezeltype (netwerktype), ik heb hier een paar oude modulaire 10mb FX kaarten liggen, goed voor +/- 10KM afstand. Deze geven zichtbaar rood licht.
Afhankelijk van de toegepaste golflengte is het licht zichtbaar. Betreft het een LED dan is het zichtbaar, betreft het een Lazer dan kan je het vergeten,

850nm = LED, 1310 & 1550 = Lazer. Nieuwe apparatuur werken met een Vscel, deze heeft het goede van een lazer en de prijs van een LED. werkt ook op 850nm.

Nu ontopic:

Je heb van die speciale kaartje waar je de vezel tegenhoud, licht het op dan staat er een signaal op (werkt ook met een lazer).

Verwijderd

Eventjes informeren bij de projectontwikkelaar. Je kan met één uiteinde logischerwijs niet zo gek veel 8)7

Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.