Kan iemand mij op weg helpen ?
Aangezien ik geen kabels kan trekken wil ik een Vigor 2900G wireless verbinden met een SpeedTouch 580 in de meterkast. Van alles geprobeerd, DHCP op het modem uit, geprobeerd te bridgen, twee subnetten op de Vigor, maar niets werkt.
Ik wil graag de functionaliteit van de Vigor behouden en via het modem als het ware 'transparant' verbinden met ADSL (xs4all). Alleen de Vigor heeft dan wireless verbinding met het modem, alle andere pc's lopen via de Vigor (DHCP).
Ik begin nu te twijfelen of dat uberhaupt kan volgens onderstaand plaatje.

Alternatief is wellicht om er een AP tussen te zetten.
Kan dat werken volgens onderstaand plaatje en wat voor AP zou ik dan aan moeten schaffen ?

Voor de duidelijkheid de stippellijnen zijn 'wireless' en de lijnen 'wired'
en ik heb geen verstand van WiFi...
Aangezien ik geen kabels kan trekken wil ik een Vigor 2900G wireless verbinden met een SpeedTouch 580 in de meterkast. Van alles geprobeerd, DHCP op het modem uit, geprobeerd te bridgen, twee subnetten op de Vigor, maar niets werkt.
Ik wil graag de functionaliteit van de Vigor behouden en via het modem als het ware 'transparant' verbinden met ADSL (xs4all). Alleen de Vigor heeft dan wireless verbinding met het modem, alle andere pc's lopen via de Vigor (DHCP).
Ik begin nu te twijfelen of dat uberhaupt kan volgens onderstaand plaatje.

Alternatief is wellicht om er een AP tussen te zetten.
Kan dat werken volgens onderstaand plaatje en wat voor AP zou ik dan aan moeten schaffen ?

Voor de duidelijkheid de stippellijnen zijn 'wireless' en de lijnen 'wired'
The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.