Toon posts:

[C&C Zero Hour] Foutmelding bij spel laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand problemen als ik command and conquer zerohour online speelt 1ste potje gaat gewoon meestal goed problemen komen bij de 2e potje.

pc lagt als ik weet niet wat harddisk blijft laden als een gek en dan een error in windows virtual me minimum to low.

ik draaide eerst sp2 heb ik weggehaald heb ik een fresh winxp met sp1a instalatie gedaan nog steeds zelfde probleem

ik heb ondertussen nieuwe geheugen gekocht en een nieuwe harddisk schijf geplaats daar ligt het niet aan want het probleem is er nog.

voeding is een enermax 550 watt dus dat moet goed zijn.

5 verschillende driver versies getest.

virtual mem in windows staat op 768/1536.

ik draai norton 2005 en addaware geen virussen kunnen vinden ik snap het niet meer.

videokaart heb ik pas 2 maanden heeft het 1 maand goed gedaan dus ik weet ook niet of het aan de videokaart ligt want het heeft 1 maand goed gewerkt.

ik heb echt hulp nodig. :(

moederboard: asus a7v8*
videokaart: saphire 9800 pro met 128mb
512mb ram kingston pc3200
amd 2600 xp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 15:43 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Je openingspost is voor mij enigzins onleesbaar. Kan je het herindelen met komma's, punten en hoofdletters? Ook wat minder spelfouten zou prettiger lezen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59

Cyphax

Moderator LNX
Even los van je probleem: zou je je verhaal iets duidelijker op kunnen stellen qua interpunctie enzo? :)
Het is zeer slecht leesbaar zo.
Heb je geprobeerd 'm te draaien met zo weinig mogelijk op de achtergrond? En wat draait er eigenlijk uberhaupt op de achtergrond mee dat misschien een boel geheugen gebruikt? Start het spel eens op en alt-tab terug naar Windows, kijk dan even in de taskmanager.

edit:
:( c70070540 bastard :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 25-10-2004 15:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
ik game met de zelfde pc al een jaar met de zelfde programmas ik heb zelfs nog een reep van 512mb er bij geprikt om te testen weer het zelfde fout ligt dus niet aan geheugen gebrek lijkt net of iets kappot is.

hier een screenshot van het probleem http://www.console-supplies.nl/virtualmemerror.JPG

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ook met 512mb extra gebruikt ie virtual mem dus dat is niet zo gek op zich. Hoe staan de instellingen van het virtuele geheugen eigenlijk?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 21:44
Cyphax schreef op 25 oktober 2004 @ 15:43:
Ook met 512mb extra gebruikt ie virtual mem dus dat is niet zo gek op zich. Hoe staan de instellingen van het virtuele geheugen eigenlijk?
Uit zen TS:

Is dit handmatig ingesteld, of heeft Windows dit zelf gedaan ?

Verwijderd

Topicstarter
windows zelf is automatisch heb ik nooit ook aangezeten.

Ik heb nooit problemen gehad met deze pc ben al 15 jaar bezig met computers er is hier echt iets kappot denk ik maar wat.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 15:47 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SandeR schreef op 25 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Uit zen TS:

Is dit handmatig ingesteld, of heeft Windows dit zelf gedaan ?
Stom, overheen gelezen/niet in de gaten gehad.

Aan die getallen te zien staat ie op custom, ik dacht niet dat Windows je getallen geeft.

• Hoyden
Cyphax schreef op 25 oktober 2004 @ 15:46:
[...]

Stom, overheen gelezen/niet in de gaten gehad.

Aan die getallen te zien staat ie op custom, ik dacht niet dat Windows je getallen geeft.
Doet ie volgens mij wel.

TS:
Zoek eens met Google:
http://www.google.nl/sear...s+xp+virtual+memory+tweak

Misschien vind je hier wat tweaks tussen die de boel oplossen.
Maar toch zou je dit niet zo vaak moeten krijgen.

Dan zal er toch wat teveel draaien wat teveel resources vreet.
Staat NAV uit als je gamed?\

Oh, en NAV en Ad-Aware alleen geven je geen virus/spyware vrije pc garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2004 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ooh sorry virtual mem had ik aangepast om te testen stond inderdaad geen getallen als die op default staat maar dat helpt mij ook niet.

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-11 22:57
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:34:
ik draai norton 2005 en addaware geen virussen kunnen vinden ik snap het niet meer.
Misschien helemaal niet gerelateerd, maar heb je Adwatch actief? Vanaf het moment dat ik Adwatch activeerde heb ik vergelijkbare problemen gekregen op diverse gebieden. (verkenners die blijven hangen, spellen die eruit klappen bij laden nieuwe levels etc).

Ik heb adwatch gedeactiveerd en problemen waren weg.

Verwijderd

Topicstarter
nav staat uit als ik gamed ja maar het is sinds een maand alles wat ik nu draai draaide toen ook en had geen problemen heb het ook met een kaale instalatie getest en nog steeds de zelfde problemen.

• Hoyden
Holybuck schreef op 25 oktober 2004 @ 15:51:
[...]

Misschien helemaal niet gerelateerd, maar heb je Adwatch actief? Vanaf het moment dat ik Adwatch activeerde heb ik vergelijkbare problemen gekregen op diverse gebieden. (verkenners die blijven hangen, spellen die eruit klappen bij laden nieuwe levels etc).

Ik heb adwatch gedeactiveerd en problemen waren weg.
Er waren wel problemen met ad-watch, maar dat was in de SE versie, 1.04 geloof ik.
Maar of dat daarmee te maken had weet ik niet, volgens mij was het een beveiligings issue.
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:52:
nav staat uit als ik gamed ja maar het is sinds een maand alles wat ik nu draai draaide toen ook en had geen problemen heb het ook met een kaale instalatie getest en nog steeds de zelfde problemen.
Het mag dan wel een kale installatie wezen, maar wat is kaal in jou ogen ?
Wel met drivers installed, maar zonder virusscanner en dat soort meuk is kaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2004 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
adwatch heb ik altijd uit staan en p.s ik draai 1.05

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 15:53 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op deze pagina staat een boel informatie hierover:
http://aumha.org/win5/a/xpvm.php
Onderaan bij "Problems with Virtual Memory":

The setting for Maximum Size of the page file is too low, or there is not enough disk space free to expand it to that size.

The page file has become corrupt, possibly at a bad shutdown. In the Virtual Memory settings, set to “No page file,” then exit System Properties, shut down the machine, and reboot. Delete PAGEFILE.SYS (on each drive, if more than just C:), set the page file up again and reboot to bring it into use.

The page file has been put on a different drive without leaving a minimal amount on C:.

There is trouble with third party software. In particular, if the message happens at shutdown, suspect a problem with Symantec’s Norton Live update, for which there is a fix posted here. It is also reported that spurious messages can arise if NAV 2004 is installed. If the problem happens at boot and the machine has an Intel chipset, the message may be caused by an early version (before version 2.1) of Intel’s “Application Accelerator.” Uninstall this and then get an up-to-date version from Intel’s site.

Possibly there is trouble with the drivers for IDE hard disks; in Device Manager, remove the IDE ATA/ATAPI controllers (main controller) and reboot for Plug and Play to start over.

With an NTFS file system, the permissions for the page file’s drive’s root directory must give “Full Control” to SYSTEM. If not, there is likely to be a message at boot that the system is “unable to create a page file.”

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik zie dat bijv. Grabbit ook aanstaat bij je screenshot. Ik heb zelf wat traag-zijn-van-de-pc problemen gehad. Grabbit kan bij het legen/refreshen van de cache enzo best wel intensief zijn.

Verwijderd

Topicstarter
grabit stond toen aan maar zoals ik zeg met een fresh kaale instalatie zelfde problemen. ik kon nog vorig maand dvd fikken downloaden met grabit en gamen tegelijk zonder problemen.

als het virtual mem page file niet goed was dan had die het al moeten doen met een fresh instalatie toch?

Verwijderd

Topicstarter
kan het een defecte video kaart zijn? want ik heb hem pas 2 maanden en 1ste maand ging gewoon goed en nu niet? hoe kan ik dat testen is er een programma die je videokaart mem test etc..?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even naar mycom toe ben namelijk de bon kwijt even proberen omteruilen met een 71458 ASUS V9999/TD.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
doe eens een schone install van windows... 98se of xp en draai dan C&C.

durf te wedden dat alles prima gaat.

WinMe kan sowieso al voor veel problemen zorgen, dus ander os kan het al oplossen
Schone install kan probleem van te weinig resources oplossen (en hoop andere evt. fouten).

daarna kun je pas je hardware de schuld geven hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 25-10-2004 16:20 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19
Wat is dat voor een onzin. ME geeft inderdaag veel problemen, maar om dan te zeggen dat het geheel daar aan ligt lijkt me onlogisch aangezien hij fresh install heeft gedaan en nieuwe onderdelen heeft gekocht.

Ik denk dat het eerder een hitte probleem is van je CPU of je videokaart is brak.

• Hoyden
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 16:18:
ik ga even naar mycom toe ben namelijk de bon kwijt even proberen omteruilen met een 71458 ASUS V9999/TD.
:o

Sterkte..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast en een move van Videoplanken & Beeldkanonnen naar Spielerij - Problemen & Vragen

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 25-10-2004 16:48 ]

Pagina: 1