Kaspersky AV Personal 5 wordt paranoide

Pagina: 1
Acties:

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 01:02
Hey!

Ik heb hier al een tijdje Kaspersky AV Personal draaien, maar na de laatste update flipt ie 'm behoorlijk.
Hij ziet dingen als Serv-U FTP, mIRC en BWMeter als virus, waardoor ik deze programma's niet kan gebruiken zo lang KAV aan staat.
En je begrijpt wel dat ik die niet graag uitzet. :P

Zo ver ik heb gezien zit er niet een "exclude dir" oid feature in. |:(
Weet iemand heel toevallig of hier iets aan te doen valt? Ik voel er weinig voor om een andere virus scanner te nemen aangezien ik net aan deze gewend ben en hij (buiten dit gezeik) prima bevalt.
Een oudere versie installeren kan wel, maar die biedt nog geen bescherming tegen JPEG virussen. :(

Verwijderd

dan heb je waarschijnlijk geupdate met de extended-bases
Yes, there are quite a few "issues" with the extended databases. This is why it is only for advanced users. Kaspersky flags legit programs as "riskware" when there is a possibility that they can harm the system; Mirc, ServU (FTP-Server) or HLTV.exe (a program belonging to the computer game "Half Life") are just some examples.
It's highly probable that an update of your virus-def won't fix that problem because it's in the nature of the extended databases that it may trigger on potentially harmful files.
en de exclude feature zit hier: settings - configure - details.

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 01:02
Ik heb inderdaad (niet wetende wat het precies deed) die extended database laten updaten...
Toen ik extended las dacht ik, oh, hoe meer hoe beter, doe ook maar dan... |:(

In elk geval bedankt. :)
Ik installeer 'm wel opnieuw en update 'm zonder die extended databases.

En die exclude functie zit zeker niet in versie 5 van KAV? Ik zie 'm in elk geval niet...
Maarja, niet meer nodig als het goed is.

[ Voor 26% gewijzigd door Kipcorn op 25-10-2004 16:06 ]

Verwijderd

Excluden: realtime/on-demand scan --> troubeshooting --> exclusions.
Staat volgens mij ook heel mooi in de helpfile uitgelegd. ;)

Vergeet in het vervolg trouwens niet direct je versie te vermelden. :)