[XP] Formateren en herinstal

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb mijn computer nu al meer dan 2 jaar en de laatste tijd doet hij niet meer wat ik er van verwacht. Ik heb in die jaren hem nog nooit geformateerd. Het leek me nu wel een goed tijdstip om het eens te doen.
Ik heb mijn XP cd gepakt aleen als ik hem via windows dus start en op herinstall druk zegt hij dat het een oude versie is? Maar goed toen heb ik met de cd er in de computer opnieuw ingestart want zo kon het ook schijnbaar. Maar hij vond hem niet en starte gewoon windows op.

Ik heb vervolgens een boot diskette gemaakt en die vond hijw el echter kon ik er weinig mee want format C: kende hij niet, ik kon ook zo niet bij mijn cd speler komen of op mijn harde schijf.

Ik heb verschillende topic doorgelezen maar kon niks voor mijn probleem vinden. Ik wil dus hele mijn computer leeghalen en xp op een "schone" pc weer installeren, hoe moet ik dat nu in hemelsnaam doen?

Specs:
AMD XP 1800+
Win XP Pro (UK & NL over elkaar :()
512 DDR RAM
MSI VIA K7T266 Pro2

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Open je bios en zet in de bootsequence je cd speler aan voor je hdd, voortaan eerst betere zoeken naar oplossingen in het net, want dit is niet echt een uniek probleem.

Senri no michi mo ippo kara

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In het BIOS first boot device veranderen naar CD-ROM. Stop de XP CD-ROM erin en volg de instructies op het scherm :+

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:32
In de BIOS kun je aangeven dat hij van CD op moet starten...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Als die niet van CD wil booten, ook niet na het instellen van de boot-sequence, dan moet je ff een Bootdisk downloaden van www.bootdisk.com

Gewoon zo'n Windows 98 SE geval. Die installatiefile starten.

Booten van diskette, met cdrom ondersteuning.
Windows XP install starten vanaf de CD (Op de CD: in de i386 map > winnt starten)

Formateren kun je doen tijdens de setup, no problem.
Dat hoeft dus niet van te voren.

Dus nu het niet werkt dit maar uitvoeren! Werkt gegarandeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2004 14:59 ]

• Drazzic
Neophyte schreef op 25 oktober 2004 @ 14:51:
Open je bios en zet in de bootsequence je cd speler aan voor je hdd, voortaan eerst betere zoeken naar oplossingen in het net, want dit is niet echt een uniek probleem.
Heb ik gedaan, maar hij vliegt er gewoon over heen. Ik had als 1 CD-Rom, 2 Floppy, 3 IDE-0 alleen hij pakt de CD-Rom niet toen heb ik maar ff floppy op 1 gezet dus kon ik er wel met floppy in komen. Dat is nu juist het rare.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53
Is het de originele XP cd?Zo nee, is het wel een bootable CD?

• Drazzic
bassio schreef op 25 oktober 2004 @ 14:58:
Is het de originele XP cd?Zo nee, is het wel een bootable CD?
nee neit de originele want die ligt hier niet.
ik heb om eerlijk gezegd geen idee of het een bootable cd is. Maar het lijkt mij dat het de meeste wel zijn toch. Maar ik ga het denk ik even proberen met die bootdisk.com

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Alle Windows XP cd's (de originele iig) zijn bootable...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Drazzic
Ook fijn voor die bootdisk moet je eerst 4 dollar overschrijven voordat je er kan downloaden. Is daar geen andere oplossing voor?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

KLIK!

:)

[ Voor 12% gewijzigd door max op 25-10-2004 15:20 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:32
www.bootdisk.de dan ;)

Bootable Windows98 floppy maken met cd-rom ondersteuning, je kan als je dat leuk vindt, dan al de partities met fdisk wegmaken en opnieuw creeeren, ik zou het advies van SandeR gewoon volgen en dan winnt.exe vanuit de i386 directory op de cd-rom starten :) sterkte en succes :)

[ Voor 14% gewijzigd door ConZito op 25-10-2004 15:21 ]

• Drazzic
:S heel raar ik heb nu met win xp EN cd gedaan die ik ook heb en daar werkte het wel bij. Maar goed ik ben al klaar bedankt!
Pagina: 1