Toon posts:

[Windows XP] Uitvoerbaar bestand via netwerk share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er dient een uitvoerbaar bestand opgeroepen te worden via een netwerk share (login script). Het commando wordt enkel niet direct uitgevoerd en benodigd eerst een toestemming voordat dit bestand kan aangeroepen worden.
Dit moet dus niet zo zijn. Het commando dient direct plaats te vinden zonder een toestemming van de gebruiker ( dit kan uitermate irritant zijn voor sommige mensen, als jullie snappen wat ik bedoel :x )

Het gaat om het opvragen van informatie voor een inventarisatie programma (EverestPRO), dat op de achtergrond plaats vindt. Ik kan enkel deze issue niet nabootsen op ons netwerk. Een collega uit Duitsland probeert dit uit te voeren.

Er wordt gebruik gemaakt van een Windows XP machine met SP1.

Iemand enig idee waarmee dit te maken kan hebben? Instelling kwa beveiliging van de Internet Explorer of iets dergelijks? Ik weet het echt niet, kan helaas de issue niet nabootsen en kan er weinig van vinden op het web ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 14:48 ]

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik zou bij dat programma even de help bestanden goed doorlezen.
Anders op de website van de makker ervan kijken.
Je kan trouwens mischien helpdesk ervan ;)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het programma maar aan een Windows instelling.

Laat ik het anders stellen: Ik wil voorkomen dat mensen zomaar bestanden via een netwerk share kunnen oproepen. Hoe voorkom ik dit?

Dit is gewoon de omgedraaide versie van de issue. Want hier draait het uiteindelijk om.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? :x