Toon posts:

[Laptop] "word niet meer wakker"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptopje staan,

Het betreft een laptop van het merk Twinhead Model nr. 340S2

Het probleem met deze laptop is dat hij wel aan gaat, maar hij geeft geen beeld, op de een of andere manier zit hij in een "slaap"

Ik heb ooit gehoord dat je een laptop kunt resetten doormiddel van een paar pinnetjes van de LPT poort doorteverbinden,

Kan iemand mij misschien hiermee verder helpen, op google heb ik al een aantal uren gezocht maar kan er echt niks over vinden.

Alvast bedankt ! :)

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Batterij eruit halen en weer terug stoppen ook getest?

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu ook en heb hem al twee keer teruggestuurd naar "Sky" (van Dixons). Het ligt zeer waarschijnlijk aan je hardware, of je moederbord of geheugen is kapot. Hopelijk heb je dan nog garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Neophyte schreef op 25 oktober 2004 @ 14:42:
Batterij eruit halen en weer terug stoppen ook getest?
dit heb ik ook geprobeert, maar zonder resultaat

weet niemand precies welke pinnetjes je van de lpt-poort moet doorverbinden om een laptop te resetten

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje van de sleepstand, "dat maantje" blijft trouwens knipperen...

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Het klinkt gewoon als een hardware fout, want dat slaaplampje is na mijn weten de standby stand, welke betekend dat er alleen stroom op het geheugen blijft staan en zo dus snel weer aan kan schieten, als je echter de accu eruit haalt kan hij nooit in standby blijven staan.

Dus ik denk dat je ermee terug naar de winkel moet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het ligt er een beetje aan wat je precies moet kortsluiten. Het trucje met de LPT poort zal alleen werken als in het BIOS ingesteld staat dat een paralelle verbinding je laptop uit zijn slaap mag halen :) Dat zelfde geldt overigens ook voor bijv. een COM poort, of een LAN aansluiting. Dus het is hopen voor je.
Ik weet niet of je een modem-aansluiting hebt. Anders zou je wake-on-ring eens kunnen proberen: laptop op de telefoonlijn aansluiten, en naar de laptop bellen. En dan hopen dat ie wakker wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Neophyte

Neophyte

it's back....

The_Eagle schreef op 25 oktober 2004 @ 16:44:
Het ligt er een beetje aan wat je precies moet kortsluiten. Het trucje met de LPT poort zal alleen werken als in het BIOS ingesteld staat dat een paralelle verbinding je laptop uit zijn slaap mag halen :) Dat zelfde geldt overigens ook voor bijv. een COM poort, of een LAN aansluiting. Dus het is hopen voor je.
Ik weet niet of je een modem-aansluiting hebt. Anders zou je wake-on-ring eens kunnen proberen: laptop op de telefoonlijn aansluiten, en naar de laptop bellen. En dan hopen dat ie wakker wordt.
Lees nog eens, zijn accu eruit halen en terug stoppen dan is hij nog in sleepmode, lijkt me dan toch niet dat het een werkende sleepmode is. :?

Pagina: 1