Toon posts:

Linux bij win 2000 instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op een pc waar windows 2000 in geinstaleerd er Linux bij te zetten? ik ben zelf helemaal niet bekend met linux, maar ik moet het voor mijn stage gebruiken
weet iemand of het kan en zo ja, hoe?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:35:
Is het mogelijk om op een pc waar windows 2000 in geinstaleerd er Linux bij te zetten? ik ben zelf helemaal niet bekend met linux, maar ik moet het voor mijn stage gebruiken
weet iemand of het kan en zo ja, hoe?
Het kan, zorgen dat je een stuk vrije diskruimte hebt (ongepartitioneerd) en booten vanaf de Linux CD/DVD.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
en krijg je dan gewoon een bootscherm waar je kan kiezen tussen linux en windows?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:37:
en krijg je dan gewoon een bootscherm waar je kan kiezen tussen linux en windows?
Als je alles goed doet wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:37:
Als je dan lilo of grub installeert en configureert wel ja :)

Verder zijn hier al veel topics over voorbij gekomen, ik raad je aan even te gaan zoeken naar "dualboot windows linux".

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me met 5 seconden op internet rondneuzen ook wel te vinden, multiboot is niet heel bijzonder ofzo :)
Volgens NOS policy - updated 22/09/2004 en de algemen regeltjes verwachten we hier wel dat je het een en ander zelf uitprobeert en uitzoekt, iets wat je niet zichtbaar gedaan hebt :)
Er staat bij mijn weten zelfs een stukje over multiboot en bootloaders in de NOS-faq bovenaan in dit subforum.

[ Voor 15% gewijzigd door blaataaps op 25-10-2004 14:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.