Toon posts:

[MySQL] Hoe 2 host toelaten op 1 database(user)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via Phpmyadmin 2 IP adressen toekennen als allowed host voor het connecten naar een sql database

1 IP is geen enkel probleem maar ik krijg het niet voorelkaar om ook het 2de IP toestemming te geven.

Bij de rechten (user rights) kan ik kiezen:
Host (pulldown menu: use text field) en dan geef ik in het tekt veld het IP adres in.

Dit werkt perfect voor 1 IP, maar het 2de IP waar geef ik dat in?
Het erachter zetten en scheiden met een komma of punt/comma werkt niet (error), dan kan geen van beide IP's connecten naar de database.

De official website geeft hierover ook geen uitleg en helaas met de search ook geen bruikbaar resultaat gevonden.

Iemand een nuttige tip?
(ik heb geen rechten om op de machine zelf te komen, ik kan dit alleen via phpmyadmin of webmin)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Softwareconfiguratie -> Software Algemeen + titelfix, SQL heeft hier geen bal mee te doen :)

Professionele website nodig?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 14:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

In MySQL is het 'useridee' iets anders dan normaal. Het makkelijkste dat je kan doen is een kopie maken van de huidige user en dan het IP-adres wijzgen (die functie biedt PHPMyAdmin.)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Je moet de tweede gebruiker "dubbel" invoeren, alleen met ander IP-adres.

Verwijderd

of natuurlijk '%' gebruiken als hostname, maar je moet maar kijken hoe veilig je dat vind.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:01:
of natuurlijk '%' gebruiken als hostname, maar je moet maar kijken hoe veilig je dat vind.
onder het mom van "als de deur te dicht zit trappen we hem maar helemaal open"?

voor de de niet zo MySQL- B) 's onder ons: % = iedere host op het hele internet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:48:
Je moet de tweede gebruiker "dubbel" invoeren, alleen met ander IP-adres.
Stom van mij dat ik hier zelf niet op gekomen ben, dit is dus inderdaad de juiste oplossing.
Thx
Pagina: 1