Toon posts:

[Linux - Windows] commando uitvoeren in Windows vanuit Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende:
Vanaf een Windows-pc ben ik ingelogd op een linux-server via putty.
Als ik een commando geef in dat putty-venster(dus eigenlijk op de linux-server) moet er een programma opgestart worden op de windows-machine waar ik op dat moment achter zit.
Wie kan mij helpen?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Misschien is het verstandig om erbij te vertellen wat het doel hiervan precies is?

Verwijderd

Eugh, dat is een beetje afhankelijk van wat voor soort pakket je wilt opstarten ... Mischien is het mogelijk om een ssh server op die windows bak te knallen en dat te gebruiken om een app te starten..

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voor zover ik weet voorziet de administrative interface van windows in dergelijke verzoeken. Bovendien kun je een telnet server opengooien op de windows-machine die je gewoon shell op de prompt geeft. Met een beetje script kun je wel een socket openen en je appje callen en vervolgens de lijn weer sluiten :)

Als je het als service kunt draaien kun je met de net start <servicenaam> werken. Daar zijn vziw wel ports voor naar linux.

[ Voor 18% gewijzigd door HunterPro op 25-10-2004 14:18 ]

Verwijderd

euh? :?

putty onder windows -> aanloggen op linux bak
op linux bak prog opstarten op windows bak

is het niet handiger om direct dat prog op de windows bak op te starten? 8)7

maar...
ze zou aan OpenSSH voor Windows kunnen denken.
de linux bak maakt via SSH een connectie op de windows bak en start daar een batch op die jouw prog opstart oid.

misschien dat dat je verder helpt...

telnet werkt natuurlijk ook, maar is natuurlijk minder mooi ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 14:42 . Reden: telnet als optie ]

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Als ik het goed begrijp wil je een xserver draaien op windows dmv exceed of een andere xserver(cygwin). vervolgens kan je dan idd een applicatie starten op 2 manieren
-X tunneling : er ontstaat een tunnel dus de linux server en windows machine
-direct via DISPLAY: via de environment variabele DISPLAY kan je een applicatie zoals een xterm op een andere machine laten zien, stel de windows machine is 192.168.0.5 dan doe je "export DISPLAY=192.168.0.5:0;xterm" (ja het kan ook anders ->man xterm)

Voor beide gevallen moet je dus een xserver hebben draaien.
Pagina: 1