Rode/roze streepjes op mijn scherm

Pagina: 1
Acties:

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 19:15

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Ik heb al een paar weken wel eens last gehad van een paar kleine (zo'n 2 mm) rode/roze streepjes op mijn scherm. Sinds een paar dagen is dit heel veel erger geworden. Even voor de duidelijkheid, het zit niet aan de buitenkant, maar in m'n beeld.
Ik dacht eerst dat mijn scherm (Hyundai Q17, feb. 2004) wat moeite had met bepaalde kleuren of zoiets, maar dat kan niet, want het komt voor bij elke kleur. Het is ook niet een heel vlak, maar meestal een cluster van zo'n 30/40 stuks. Ik weet niet of het op dit screenshot is te zien (bij de pijlen).
Als ik er met m'n muis over heen ga, dan gaat het soms weg en soms niet. Soms komt het juist dan.

Ik heb mijn monitor aan een andere computer gehangen, en op het eerste gezicht zag ik ze daar niet. Dus het ligt waarschijnlijk niet eens aan het scherm, maar aan andere hard-/software.

Ik heb een nVidia Geforce4 Ti 4200, met de nieuwste drivers. Ook m'n monitor heeft de nieuwste drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door nemesis_ op 25-10-2004 13:51 ]

Ook een cookie?

• Rugbotje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 01:20
Is hoogstwaarschijnlijk het geheugen van je videokaart aangezien het alleen op bepaalde delen van je scherm voor komt maar wel in een vast patroon. Als het een beschadigde pipeline van je videoprocessoer zou zijn dan zag je ze over je hele scherm (artifacts bij radeon 9500 --> 9700 flash) Heb je je videokaart overclocked?

[ Voor 6% gewijzigd door Rugbotje op 25-10-2004 14:10 ]

Verwijderd

Rugbotje schreef op 25 oktober 2004 @ 14:09:
Is hoogstwaarschijnlijk het geheugen van je videokaart aangezien het alleen op bepaalde delen van je scherm voor komt maar wel in een vast patroon. Als het een beschadigde pipeline van je videoprocessoer zou zijn dan zag je ze over je hele scherm (artifacts bij radeon 9500 --> 9700 flash) Heb je je videokaart overclocked?
helemaal mee eens, en misschien een ander kaartje lenen/ proberen?
Het ligt in ieder geval niet aan je monitor.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Als je het in een screenshot kan zien, kan het never nooit aan je monitor liggen. Dat is toch logisch?

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

@dreamscape .
heel scherp ;) .. hehe
ik heb soortgelijks gehad met ti4200 , naar 2 weken was ie overleden ...

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:37:
@dreamscape .
heel scherp ;) .. hehe
ik heb soortgelijks gehad met ti4200 , naar 2 weken was ie overleden ...
natuurlijk kan het dan niet aan m'n monitor liggen, dat snap ik
nee, niet overgeclocked (wilde het wel doen, maar ik weet er niet genoeg vanaf)
ik heb helemaal geen zin om een nieuwe grafische kaart te kopen, want ik vind ze veel te duur. :(

Ook een cookie?

Verwijderd

Probeer de temperatuur is in de gaten te houden .. lijkt me heel sterk dat dit het is maar toch.En als je (als je die hebt) een andere kaart erin zet, of de kaart in een andere pc ?

Verwijderd

Al geprobeerd wat er gebeurt als je de kast open zet? Als het dan opgelost is, is het een warmteprobleem. Zo niet, dan is de kaart aan het overlijden.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03

Aapje

Opel-beun
Ik had zoiets ook maar dan erger met me gf2 gst, bleek dat me koelertje nog al ehh versleten was, en eenmaal een nieuwe erop gezet heb ik er geen last meer van :D

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:21:
Probeer de temperatuur is in de gaten te houden .. lijkt me heel sterk dat dit het is maar toch.En als je (als je die hebt) een andere kaart erin zet, of de kaart in een andere pc ?
en die temperatuur kan ik meten in...m'n bios?
ik zal hem eens in een andere comp stoppen en een andere kaart in die van mij. ik zal het laten weten of ik iets vind

edit:
hij is in ieder geval erg heet

[ Voor 7% gewijzigd door nemesis_ op 25-10-2004 15:34 ]

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
BaBo3n schreef op 25 oktober 2004 @ 15:30:
Ik had zoiets ook maar dan erger met me gf2 gst, bleek dat me koelertje nog al ehh versleten was, en eenmaal een nieuwe erop gezet heb ik er geen last meer van :D
de enige koeling die erop zit is geen fan, maar zo'n rooster (heatsink?)

Ook een cookie?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

probeer dan eens een fannetje erover heen te blazen, als je dan geen last meer hebt van die roze stippen dan was het een warmte probleem

Gabriël AM5

Verwijderd

Je zegt dat je je videokaart wil overclocken, maar dat je dat niet doet omdat je niet precies weet hoe dat te doen.

Heb je wel andere delen van je PC (bijvoorbeeld processor en / of FSB) overgeclocked? Het kan zijn dat met het overclocken van de FSB ook je AGP bus is overgeclocked en dat je daarom artifacts krijgt.

Heb je onlangs onderdelen in je pc bijgeplaatst? Het kan zijn dat door het bijplaatsen van hardware de luchtcirculatie in de pc is verstoord en dat daarom de heatsink alleen niet voldoende meer koelt.

Heb je onlangs je pc verplaatst? Het kan zijn dat de kaart daardoor niet goed in de AGP-poort zit.

En zo zijn er buiten het feit dat de kaart misschien aan het einde van de levensduur komt, nog een aantal mogelijkheden.

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
er zit toch wel een fan op, hij zat mooi verstopt B)
ik heb de kaart nu even in een andere pc en heb op dit moment geen artefacts. hij is wel goed afgekoeld nu, dus ik weet niet of het echt aan de temp ligt.
na een nacht uit te hebben gestaan, was het al meteen zichtbaar, dus of hij wordt meteen te heet of...ik weet het niet
geen andere onderdelen recent toegevoegd en niks overclocked
ik heb de fan van m'n pc (dus niet die van m'n grafische kaart) wat harder gezet, misschien helpt het

[ Voor 36% gewijzigd door nemesis_ op 25-10-2004 16:35 ]

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
er zit een standaard overclock utility bij m'n kaart (op de driver cd) en ik heb even gekeken hoe het is als ik hem heel slecht zit (z'n minimum, core 60 mhz, memory 155 mhz). ook dan zijn er artefacts, maar wel minder

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
zelfs nadat hij echt goed afgekoeld was, meteen weer die streepjes.
toch echt het einde van zijn mooie leven? :'(

wat zou een goeie vervanger zijn? Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI)?
ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, maar ik wil er wel wat mee kunnen

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Ik ben nu overgegaan op een Club 3d Ati Radeon 9800 Pro en weg probleem :)

Ook een cookie?

Pagina: 1