Marantz sr-4400, nu nog de speakers.

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb zeer veel tijd besteed naar het zoeken van een receiver met speakrs.

Na lange tijd is de keuze (vooralsnog) de Marantz SR-4400 geworden.
Ik heb niet veel geld om uit te geven (tot 400euro voor een receiver), en aangezien ik al een dvd speler heb, ben ik niet van plan om zo'n home-scenema set to kopen.

De receivers waar ik mij oog op heb laten vallen waren de Harman/Kardon AVR-2550, en AVR-130, de Yahama's RX-V550/650 (indien er een goede reden is om toch voor een andere receiver te gaan dan hoor ik dat graag).

Ik gebruik de reicever hoofdzakelijk voor films, maar heb ook een xbox die ik coaxiaal wil aansluiten. Daarnaast heb ik nog een PS2, een dreamcast en een pc die ik optisch aan wil sluiten.

Nu heb ik alleen nog een mooie surround set nodig. Ik ben gaan zoeken en heb de volgende setjes gevonden.
- Sony SA-VE356T
- JBL scs-178
- Canton movie 5-cx
- Canton movie 10 mx II

Welke kunnen jullie mij aanbevelen?
Dan doel ik ook op de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik weet dat ik iedere set zelf moet beluisteren, iedere receiver zelf moet beluisteren. Maar het is wel makkelijk als ik op papier alvast weet welke voor mij als beste uit de bus komt. Want niet iedere audiozaak heeft elke spearset van elk merk, dat ook nog te testen is op iedere receiver (die technisch voldoet aan mijn eisen).

Mocht het uiteindelijk voor mij niet de juist combinatie zijn, dan kan altijd nog overstappen op plan B. Maar aangezien er hier veel mensen zijn met ervaringen, scheelt dat veel frustratie achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112536

HellevUUr schreef op 25 oktober 2004 @ 13:50:

- Sony SA-VE356T
- JBL scs-178
- Canton movie 5-cx
- Canton movie 10 mx II

Welke kunnen jullie mij aanbevelen?

Ik weet dat ik iedere set zelf moet beluisteren, iedere receiver zelf moet beluisteren. Maar het is wel makkelijk als ik op papier alvast weet welke voor mij als beste uit de bus komt. Want niet iedere audiozaak heeft elke spearset van elk merk, dat ook nog te testen is op iedere receiver (die technisch voldoet aan mijn eisen).
Maar dat is nou juist het probleem... er is er niet 1 echt de beste. Je sluit ALTIJD een compromis... en jij bent degene die de voor en nadelen van deze opties of plan B (whatever that may be) moet afwegen.

Ik kan je hooguit mijn persoonlijke mening geven en dat is dat ik :r van satteliet setjes. Een vriend van mij had een JVC set staan... incl receiver + cd speler + speakers E900,- ! Voor films klinkt het misschien wel OK... maar muziek was niet bepaald om over naar huis te schrijven. Zodoende hebben we zelf een speakerset gemaakt (totale kosten 450 euro) en dat klonk samen met de marantz SR5400 die we voor E450,- kochten echt 100x beter...

Dus, muziek/geluid is persoonlijk... het hangt er ook een beetje vanaf wat je gewend bent... Als ik kijk naar de opties die je geeft zou ik zeggen de Canton 10 movie MXII of de JBL set... Ik schat zelf dat vooral de middentonen (die vaak missen in satelliet setjes) beter weergegeven worden door de JBL's...!

Ik ben trouwens wel benieuwd wat plan B nou is? Zelfbouw misschien? ;)

Nouja goed, succes met je keuze iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08-2024
Plan B is dat ik dan een andere receiver en eventueel andere speakers ga uitzoeken, wanneer het geluid mij niet aanstaat.
Het probleem voor mij is, dat ik veel wil aansluiten op de receiver, zonder dat ik over moet gaan op plugjes/switches e.d.

De JBL's zien er wat mij betreft zeer mooi uit, maar zijn ook een stuk duurder.. Ik denk dat ik zeker wil weten of ze ook kwalitatief beter zijn dan de goedkopere Canton's of dat er wellicht een zelfde soort set is zoals die van JBL maar dan voor een paar centen minder.

Mag ik vragen waar je een Marantz SR-5400 voor 450 op de kop hebt weten te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Hoe graag je het ook wilt, de andere forumbezoekers kunnen je in deze kwestie niet helpen. Het zou zonde zijn om teveel op andere ervaringen af te gaan wanneer het eigenlijk alleen boeit hoe de speakers in jouw oren klinken.

Voor speakers heeft een ervaringen topic dus geen zin.

Dit topic is gesloten.