TV Kaart Netwerk ???

Pagina: 1
Acties:

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Hi

Ik heb een tv/radio ( pctv ) kaart in mijn computer zitten en ik vroeg me af of het mogelijk is dat andere via het netwerk ook tv of radio kunnen kijken/luisteren :?

Elroy

Specs Computer

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Hmm.. Een fullscreen film gebruikt ongeveer 2Mbit/s, dus dat zou mo0eten gaan, aleen bestaan er nog geen proggies voor geloof ik :)

Verwijderd

Het zou misschien kunnen via netmeeting, maar dat is wat omslachtig.
Ik heb ooit iemand voor de gein bij netmeeting tv laten kijken en dat werkt gewoon :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Je kan bij Microsoft het programma Windows Media Encoder downloaden. Daarmee kan je een audio/videobron 'uitzenden' over het netwerk.
Je kan dan gewoon die tv-kaart als invoerapparaat opgeven, met je tunersoftware het goede kanaal kiezen en dan vanuit andere pc's verbinden met je server met mediaspeler.
Dit vreet trouwens wel flink cpu als je tv-kwaliteit wilt hebben. Mijn TB op 1ghz lukt het lang niet om met 1.5 mbit/s beeld van tv-kwaliteit te comprimeren. Lagere bitrates zouden prima moeten gaan, ook met een goede beeldkwaliteit.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh