DC++ werkt niet maybe door proxyserver/router? Win XP

Pagina: 1
Acties:

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 16:30
Hallo,

Ik heb al een paar maanden DC++ geinstalleerd maar het werkt niet. De public hub list downloaden lukt niet. Heb al verschillende adressen geprobeerd (dreamland etc) maar het werkt niet.

Heb de tips op het forum hier al geprobeerd en ook de website van DC++ levert niets goeds op. Het heeft misschien te maken met mn proxyserver met wachtwoordbeveiliging. Die heb ik wel correct ingevoerd bij instellingen. verder heb ik een router dus zet ik hem op "passive". heb ook al portforwarding geprobeerd maar weet niet zeker of ik het juist heb ingesteld in de router.

HOop dat iemand wat meer weet!

Specs:

P4 2.8 ghz
512 mb
17inch tft
ti4800 128 mb
windows XP prof

• wessy
deze pagina had ik al geprobeerd

Verwijderd

Ik heb ervaring dat het vaak komt omdat je geen poorten hebt geopend.... dus check je firewall etc

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Bij mij werkt het ook ongeveer zo. Ik heb wel een upload maar downloaden wil niet. Zelfs de hublist niet en zoeken wil ook niet.
Zo gauw ik echter ZoneAlarm uitzet dan werkt het wel weer goed.
Ik denk dat je het moet zoeken bij je firewall inderdaad.
EIgen vraagje:
Weet iemand trouwens hoe ik DC++ dan kan gebruiker zonder dat ik zonealarm uitzet?

P.Duh! lekker puh!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

pduh schreef op 25 oktober 2004 @ 15:05:
Bij mij werkt het ook ongeveer zo. Ik heb wel een upload maar downloaden wil niet. Zelfs de hublist niet en zoeken wil ook niet.
EIgen vraagje:
Weet iemand trouwens hoe ik DC++ dan kan gebruiker zonder dat ik zonealarm uitzet?
Poorten voor DC in je firewall unblocken met advanced regels? (ofzoiets, was al een tijje geleden dat ik ZA gebruikte).

Verwijderd

pduh schreef op 25 oktober 2004 @ 15:05:
EIgen vraagje:
het is eigelijk redelijk simpel, zolang je maar zone alarm pro gebruikt (kan je poorten openen en sooit). je verzint gewoon een poort, 8080 of 9090 wat jij wil! natuurlijk wel effies chekken offie niet toevallig ergens voor gebruikt word. die zet je open bij zonelarm, vervolgens ga je dc++ in active modus gebruiken en vul je dat poort nummer in dat je daarvoor had verzonnen. werkt prima bij mij :)

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
He bedankt, kzal eens kijken/zoeken naar de pro en dan zal het wel moeten lukken dacht ik.

P.Duh! lekker puh!

• wessy
ik heb alleen geen firewall alleen de firewall van windows
heeft iemand geen ervaring met een proxyserver?

Verwijderd

In onze hub (zeg lekker niet welke :9 ) raden wij altijd deze pagina aan:

http://www.dslreports.com/faq/dc

Misschien heb je er iets aan, dit gedeelte is denk het meest interessant:

http://www.dslreports.com/faq/6520

Het is wel veel instel werk, succes

• wessy
info is wel duidelijk. heb mn proxy nu correct ingevuld maar als hij nu de hublist wil downloaden zegt hij: Proxy authentication required. Dat klopt want normaal gesproken moet ik een gebruikersnaam opgeven + wachtwoord.

dat heb ik al geprobeerd bij socks 5 maar dat werkt niet. Socks 5 is iets anders?

• wessy
Kun je eigenlijk wel dc++ hublist downloaden als je een proxy met authenticatie hebt?

• wessy
hoi,

ik pak em toch weer ff op :) weet iemand hier iets van. Ik ben nou een beetje wanhopig aant worden

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben nu dus ook nieuw met DC++ en heb hetzelfde als jij. Ben dus ook wel benieuwd naar hoe ik die hublist kan krijgen :)

• wessy
kickkkkk, ben echt benieuwd!
Pagina: 1