Ik heb vanmiddag twee 100mbit realtek kaartjes aangeschaft. Ik had voorheen 2 10mbit kaartjes tussen m'n poeters liggen maar ik vond dat te langzaam... Nu heb ik beide kaartjes geinstalleerd, er zijn geen conflicten, op beide kaartjes gaat 100mbit link branden... Ik heb de TCP/IP, Netbui en ipx/spx compatible protocols geinstalleerd en aan de pc's respectievelijk 192.168.0.1 en 2 als ip adressen toegewezen. Als subnetmask heb ik 255.255.255.0. MAAR HET WERKT NIET!!! En dit zijn toch precies dezelfde instellingen als ik met de andere kaartjes gebruikte. De computers zien elkaar niet op het netwerk, en kunnen elkaar niet pingen... Heb ik ook speciale kabel nodig? Wat ik nu heb is categorie 5 ofzo... Vaag allemaal...
Verwijderd
Is dat UTP kabel of BNC (coax)
Als het UTP is en als je geen hup hebt dan moet jer wel een crossover UTP-kabel (voor 2 computers wel te verstaan)hebben...Maar da zal het probleem wel nie zijn
Uhhh.. Tja gewoon effe alles opnieuw doen.. protocolletjes de hele reutemeteut...rebooten..je kent het wel suc6
Als het UTP is en als je geen hup hebt dan moet jer wel een crossover UTP-kabel (voor 2 computers wel te verstaan)hebben...Maar da zal het probleem wel nie zijn
Uhhh.. Tja gewoon effe alles opnieuw doen.. protocolletjes de hele reutemeteut...rebooten..je kent het wel suc6
Ja het is crosswire ofzo... zelfde kabel waarmee het eerst wel op me 10mbit netwerkje werkte...
Cat5 is idd geschikt voor 100mbit.
Hoorde net van iemand op icq dat 100mbit op een klein netwerk voor veel collision kan zorgen... Kan dit kloppen?
Cat5 is idd geschikt voor 100mbit.
Hoorde net van iemand op icq dat 100mbit op een klein netwerk voor veel collision kan zorgen... Kan dit kloppen?
Dat zal met een directe verbinding tussen 2 compu's toch wel meevallen?
Staan ze allebei op 100Mb half-duplex?
(zelfde werkgroep en file-sharing aan weet je vast al wel (en dat laatste heeft nix met pingen te maken natuurlijk))
Staan ze allebei op 100Mb half-duplex?
(zelfde werkgroep en file-sharing aan weet je vast al wel (en dat laatste heeft nix met pingen te maken natuurlijk))
Een cliche is ooit origineel begonnen
Ja, maar heb je ook nog iets constructiefs te melden?
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
Als je die collisions wilt vermijden moet je kijken of de kaarten full-duplex aan kunnen. Dan heb je geen last van colissions...
Ik dacht dat 100 Mbit alleen met een hub of switch kon??? Is dat dus niet zo? Kan het ook gewoon met een crosskabel??
bij de realtek kaartjes wordt een diagnose programma geleverd. al geprobeerd??
en de kabel mag niet korter zijn dan 1,5 m.
hebben ze wel een irq gekregen?? en die kaarten zijn nogal kritisch in samenwerking met andere kaarten dus probeer een andere pci-slot die geen shared irq heeft.
suc6
sko
en de kabel mag niet korter zijn dan 1,5 m.
hebben ze wel een irq gekregen?? en die kaarten zijn nogal kritisch in samenwerking met andere kaarten dus probeer een andere pci-slot die geen shared irq heeft.
suc6
sko
Geen van de kaarten sharet irq's, de kabel is ongeveer 8 meter, en als ik full duplex enable, start me proxy niet eens meer op... Dus laat staan een netwerkverbinding...
Verwijderd
Ik heb eigenlijk nog nooit een 100Mbit netwerk gezien met een crosslink kabeltje 
Niet dat je wat aan deze info hebt, maar moest het toch ffies kwijt
Heb je al andere drivers geprobeerd voor die Realtek gevallen?
Niet dat je wat aan deze info hebt, maar moest het toch ffies kwijt
Heb je al andere drivers geprobeerd voor die Realtek gevallen?
Bij mij werkt het prima. Met Realtek kaarten.Ik heb eigenlijk nog nooit een 100Mbit netwerk gezien met een crosslink kabeltje
Verwijderd
Aah mooi 
Ikzelf heb een 10Mbit netwerk
Naja, kan er wel mee leven.
Beter dan met floppy's heen en weer rennen. Dat is vooral lastig als een van je computers Inet server is
Ikzelf heb een 10Mbit netwerk
Naja, kan er wel mee leven.
Beter dan met floppy's heen en weer rennen. Dat is vooral lastig als een van je computers Inet server is
Meestal is het geen probleem van de kabel, zeker in dit geval niet. Ip adres etc doet er ook niet echt toe. Wat ik (uit ervaring met realtec) je wel kan aanraden is het irq nummer zo te kiezen dat zowel aan de ene als de andere kant geen hardware zit (irq 11 is gebruikelijk voor realtek kaartjes, en dan liefst op irq 10 en 12 geen hardware).
Het probleem van videokaarten en tegenwoordig ook geluidskaarten is dat ze vaak bandbreedte jatten van het irq ernaast (was mijn probleem met realtek). probleer ze ook eens uit in een ander pci/isa slot.
Als systeem eigenschappen zegt dat je netwerkkaart uitstekend werkt hoeft dat in de werkelijkheid niet te betekenen dat dat ook werkelijk waar is (bij meeste hardware wel, netwerkkaarten zijn daar een uitzondering op).
Laat eens horen of m'n commentaar geholpen heeft..
Het probleem van videokaarten en tegenwoordig ook geluidskaarten is dat ze vaak bandbreedte jatten van het irq ernaast (was mijn probleem met realtek). probleer ze ook eens uit in een ander pci/isa slot.
Als systeem eigenschappen zegt dat je netwerkkaart uitstekend werkt hoeft dat in de werkelijkheid niet te betekenen dat dat ook werkelijk waar is (bij meeste hardware wel, netwerkkaarten zijn daar een uitzondering op).
Laat eens horen of m'n commentaar geholpen heeft..
Maar het moet dus wel kunnen, 100mbit met crosskabel 2 pc's aan elkaar? Dus collisions zijn niet echt zo'n probleem? Ik zal zo ff naar die irq's kijken als ik weer thuis ben (zit nu op het werk)... Dan laat ik wel horen of het gelukt is...
HEb het al opgelost... Netwerkkaart in 'workstation' (meer zo van... quakestation
) in een ander slot gedouwd... Thnx for all da help
Pagina: 1