Toon posts:

Exchange 5.5 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een exchange 5.5 op W2K draaien. Als client gebruiken we exchange mail client en zijn we nu aan het migreren naar Outlook 2003. We hebben tegen de 150 computers draaien die de exchange server gebruiken. Bij het toevoegen van een geheel nieuwe computer met een nieuwe SID en een computernaam die nog nooit in het domein heeft gehangen krijg ik de volgende boodschap

"De standaardmappen kunnen niet worden geopend. Ga na of u machtigingen heeft op de standaardmappen"

We gebruiken een NT4 domein. Dus zonder AD. Als ik de gebruiker(nieuwe of bestaande) op een bestaande computer zijn exchange-account laat openen dan wordt de mailbox wel geopend. Heb al bij Technet en Microsoft Knowledgebase gezocht maar er is niet echt veel over terug te vinden.

Zodra ik een nieuwe computer in het domein hang werkt het dus niet. Met een nieuwe of bestaande e-mail account. Het maakt geen verschil het werkt dus allebei niet.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing. Er is nu een nieuwe ICT-manager en juist bij hem doemde het probleem op.

Kan de exchange-server de capaciteit misschien niet aan?

Verwijderd

Wat staat erop de clients ? eerst rechtermuisknop op outlook en dan de exchange service inrichten(servernaam + gebruikersnaam) zou het ieder geval moeten oplossen

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De clients gebruiken:

Exchange Mail Client(96 users)
Outlook 2003(62 users)

Maar hij geeft en bij exchange en bij outlook 2003 hetzelfde probleem...Dus of het aan de client ligt weet ik niet.

Het gebruik van de services heb ik ook al gedaan. Geeft dezelfde foutmelding. Als ik hetzelfde op een bestaande computer(een die al in het NT-domein hangt) toepas dan geeft het geen problemen. Aan de instellingen op de client kan het dus niet liggen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu 100% zeker dat het aan de server ligt. Heb net 2 compleet nieuwe copmuters geinstalleerd en die in het domein gehangen. Daarna Outlook 2003 opgestart en daar dus de exchange server en de e-mail account opgegeven voor beide(LET OP:bestaande) gebruikers. Kreeg dezelfde boodschap dat ze niet voldoende machtigingen hadden om de standaardmappen te openen.

Alle instellingen kloppen en op een andere PC's lukt het wel gewoon. Dus met de machtigingen moet het goed zitten.Wie helpt mij :?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 16:51:
Ik weet nu 100% zeker dat het aan de server ligt. Heb net 2 compleet nieuwe copmuters geinstalleerd en die in het domein gehangen. Daarna Outlook 2003 opgestart en daar dus de exchange server en de e-mail account opgegeven voor beide(LET OP:bestaande) gebruikers. Kreeg dezelfde boodschap dat ze niet voldoende machtigingen hadden om de standaardmappen te openen.

Alle instellingen kloppen en op een andere PC's lukt het wel gewoon. Dus met de machtigingen moet het goed zitten.Wie helpt mij :?
Je logica ontgaat me: de ene client doet 't wel, de andere client doet 't niet; dan ligt het dus aan de server?
Mijn conclusie zou zijn dat 't aan de nieuwe PC's ligt. Voor zover ik je verhaal kan volgen ben je d'r nog niet in geslaagd om op een nieuwe PC òf Outlook òf de Exchange 4 client aan de praat te krijgen. Dus het ligt aan de manier waarop jij het messaging profile aanmaakt. Beschrijf een stap voor stap hoe je dat doet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47
Hangen die nieuwe pc's wel in het domein van de exchange server ?
Het lijkt sterk op een inlog fout.
Je weet zeker dat je de alias goed hebt ingevuld op de client ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• SPee
  • Laatst online: 15-05 15:44
Lijkt me meer dat de gebruikers proberen in te loggen op de mail server met een ander account dan die van hun. Dus jij hebt ws. als beheerder het mail account opgezet en nu willen hun die map openen, maar hebben daar de rechten niet voor.

Had vroeger ook dit probleem meegemaakt, een oplossing heb ik nooit gevonden.
Gebeurde als de gebruiker nog nooit op die pc had ingelogd of als het een nieuwe pc was. Iig was het profiel van die gebruiker niet bij die machine bekend.

Was wel opgelost toen we XP introduceerde :)
Misschien voor jou een oplossing :)

let the past be the past.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

Duinkonijn

Huh?

heb je exchange 5.5 op die 2k3 machine draaien?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou het mooi zijn als sommige eens goed leerde lezen..... :) Maarja,
alles is goed ingesteld, en ja de beheerder maakt meestal een exchange-account aan op een mail server 8)7 Maar in iedergeval....op de computers staat Windows XP en SP2. Alle aliasses zijn goed ingesteld. Als ik de nieuwe gebruiker op een bestaande PC inlog doet ie het wel..dus...ik weet het echt niet meer.

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 19:46:
Wat zou het mooi zijn als sommige eens goed leerde lezen..... :) Maarja,
alles is goed ingesteld, en ja de beheerder maakt meestal een exchange-account aan op een mail server 8)7 Maar in iedergeval....op de computers staat Windows XP en SP2. Alle aliasses zijn goed ingesteld. Als ik de nieuwe gebruiker op een bestaande PC inlog doet ie het wel..dus...ik weet het echt niet meer.
ej hallo.

dacht dat je je server aan het migreren was.

heb je het probleem met outlook 2k / xp ook ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staan er nog meldingen in de eventlog van die exchange server :? (ik doel eigenlijk op meldingen mbt je licenselogging service)

ik heb dit soort vage dingen ook eens gehad en toen bleek dat de exchangeserver door zijn licenses heen was

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Eh ja....was niet lullig bedoeld hoor ;) Maar nee, ik ben direct van Exchange naar Outlook 2k3 gegaan. Ik heb het ook geprobeerd met een outlook 2000 client en hij geeft dezelfde melding. Ik denk dus echt dat het op serverniveau ligt zoals ik al eerder heb aangegeven....En ja, licensies. Dat heeft toch meer betrekking op het aantal mailboxen dat je aan je exchange hebt hangen. Ik vraag me af of Exchange sertver een DB bijhoudmet betrekking tot vanaf welke computer een client inlogd. Dat was dus niet erg handig. Een oud-collega had het ook al over een zogenoemd applicationlog-file....maar die is er dus niet.

We gebruiken dus ook geen Active Directory....dat gaat niet bij NT. Misschien dat het probleem zich dan niet voordeed. We willen wel zo snel mogelijk naar een Wk3-Server met AD en een Exchange 2k3 migreren, maar ja managment he..... :7

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 23:21:
Eh ja....was niet lullig bedoeld hoor ;) Maar nee, ik ben direct van Exchange naar Outlook 2k3 gegaan. Ik heb het ook geprobeerd met een outlook 2000 client en hij geeft dezelfde melding. Ik denk dus echt dat het op serverniveau ligt zoals ik al eerder heb aangegeven....En ja, licensies. Dat heeft toch meer betrekking op het aantal mailboxen dat je aan je exchange hebt hangen. Ik vraag me af of Exchange sertver een DB bijhoudmet betrekking tot vanaf welke computer een client inlogd. Dat was dus niet erg handig. Een oud-collega had het ook al over een zogenoemd applicationlog-file....maar die is er dus niet.

We gebruiken dus ook geen Active Directory....dat gaat niet bij NT. Misschien dat het probleem zich dan niet voordeed. We willen wel zo snel mogelijk naar een Wk3-Server met AD en een Exchange 2k3 migreren, maar ja managment he..... :7
misschien optie om die licenselogging service van beide servers uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gecontroleerd of het misschien een licensie probleem was, maar daar had het dus ook niet mee te maken. Weer voor de 10e maar Microsoft afgesurfd maar zonder resultaat.

Waar is Support als je het nodig hebt 8)7

En ja, Microsoft bellen wordt een dure grap denk ik. Kan BG weer een goeie dikke sigaar voor kopen :P

Verwijderd

nou dat valt best mee hoor
http://support.microsoft....08&prid=80819&gprid=35196

En staat er echt niks in je application event log?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

damn hoeveel zou het kosten om gewoon zo`n gast langs te laten komen :X

Verwijderd

Topicstarter
HeHe ik denk dat dat duurder is als een compleet nieuwe mailserver met een Exchange 2k3 erop draaien en een 2k3-server met AD :P. En nee, er staat echt niks in m'n application log. Ohja, en op die supportsite had ik al gekeken maar er staat niks relevants op(met betrekking op mijn probleem dan :) ). Wel bedankt nog voor de link ;)

En ja...support voor een Exchange 5.5 server in een NT4 domein ZONDER Active Directory :*) Denk dat ze heel hard beginnen te lachen of zoals een collega zei: Ik ga mezelf niet belachelijk maken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2004 09:36 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 09:34:
HeHe ik denk dat dat duurder is als een compleet nieuwe mailserver met een Exchange 2k3 erop draaien en een 2k3-server met AD :P. En nee, er staat echt niks in m'n application log. Ohja, en op die supportsite had ik al gekeken maar er staat niks relevants op(met betrekking op mijn probleem dan :) ). Wel bedankt nog voor de link ;)

En ja...support voor een Exchange 5.5 server in een NT4 domein ZONDER Active Directory :*) Denk dat ze heel hard beginnen te lachen of zoals een collega zei: Ik ga mezelf niet belachelijk maken :P
ff wat anders. als je over gaat op 2k3 server dan is het zeker niet aantebevelen om exchange 5.5 mee te nemen

Verwijderd

Topicstarter
He He, nee dat was ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling om geheel over te gaan op een Wk3 omgeving met AD om dit soort problemen in de toekomst zoiezo te voorkomen.

Verwijderd

nt 4 en 5.5 worden bij mijn weten nog gewoon ondersteund.
Aangezien je het probleem alleen bij nieuwe machines in het domein hebt zou ik daar nog eens in de event logs kijken...

• SPee
  • Laatst online: 15-05 15:44
en ja de beheerder maakt meestal een exchange-account aan op een mail server
Ook als eerste keer op de client? (dat was mijn eigenlijke vraag :) )
Want wat staat er bij die keren dat het fout gaat in de mail configuratie.
Staan daar de gegevens van een andere gebruiker, geen server of is dat leeg of (om het nog vreemder te maken) is het goed ingevuld. :)
(De gegevens aan de client zijde dus :) )

[ Voor 8% gewijzigd door SPee op 26-10-2004 10:21 ]

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gebeurt ook de eerste keer bij de client met correcte gegevens dat is het vreemde aan de situatie. Het euvel doet zich dus alleen voor bij een computer die of een nieuwe SID+computernaam die je dan weer in eht domein hangt, of bij een compleet nieuwe computer die je dan in het domein hangt.

Hierna wort Outlook 2003 gestart en worden de gegevens ingevoerd. Tijdens het proberen op te halen van de standaardmappen geeft hij dus aan dat er geen machtigingen op de standaardmappen zijn.

8)7
Pagina: 1