P4p800 en P4p800se

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Hoi,

Ik zit met een moeilijke keus tussen 2 moederborden.Ik ben wat gaan googelen maar heb geen verschil tussen deze 2 gevonden.Misschien dat jullie mij even kunnen helpen.Ik ga na 2 jaar een mobo aanschaffen dus wil ik wel de beste voor men geld hebben.
Het gaat om de volgende 2 :

ASUS P4P800 SE

http://www.asus.com/produ...478/p4p800se/overview.htm
Asus P4P800 SE, i865PE (Sound, Lan, SATA)

ASUS P4P800

http://www.asus.com/produ...et478/p4p800/overview.htm
Asus P4P800, i865PE (Lan, Sound, WiFi)

Ik heb geen verschillen tussen deze 2 gevonden, het gaat mij vooral om de overclockbaarheid van de moederbord.Alleen de ene heeft SATA en de andere WIFI .

Er komt een P4 2.5 Ghz in met 400 Mhz FSB
Dual Channel Pc2700 geheugen
80 GB 8 MB WD

Geen slot Plz heb de hele nacht zitten zoeken .

Tha#1 wijzigde dit bericht 17-10-2004 04:18 (10%)

------------------------------------------------------------------------------------------------------

BalusC

Door BalusC (Moderator PMG/OM) - zondag 17 oktober 2004 09:08

Je geeft toch zelf al aan De ene heeft SATA en de andere WIFI

En nee, dat heeft geen invloed op de overclockbaarheid

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

na dat te hebben gelezen is het wat balusc zegt niet waar ik heb een p4p800 en die heeft en sata en wifi dus is de vraag wel goed wat is het verschil dus tussen een p4p800 en een p4p800se want ik wil het graag ook weten kan zelf geen verschil vinden

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Ik begrijp hier even niet zoveel van :? ^^

1 van de verschillen tussen de twee is ondermeer dat de SE geen 3com netwerk heeft, maar een of andere goedkopere variant. Meer weet ik ook niet

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De P4P800 heeft geen wifi onboad, maar een Wi-Fi slot, er is wel een wiFi edition beschikbaar !
Bovendien zitten er op de P4P800 ook Sata aansluitingen !

[ Voor 52% gewijzigd door ZeRoC00L op 25-10-2004 13:15 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb hier thuis een P4P800 en de P4p800 SE. In feite het enige verschil tussen de mobo's is wat hantheman.tk zegt dat de netwerkkaarten onboard verschillend zijn. De ene is marvell en de ander is een 3COM. Kwa kwaliteit en overklokken is het geen verschil. Ze hebben allebij dezelfde uitvoering in BIOS. En volgens mij is de SE opvolger van de standaard. Want als je de standaard wilt krijg je waarschijnlijk alsnog de SE.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

ZeRoC00L schreef op 25 oktober 2004 @ 13:13:
De P4P800 heeft geen wifi onboad, maar een Wi-Fi slot, er is wel een wiFi edition beschikbaar !
Bovendien zitten er op de P4P800 ook Sata aansluitingen !
Is precies hetzelfde als voor de SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gegaan voor de P4P800 en het bord bevalt prima alleen ik zie nergens SATA aansluitingen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Staan op deze pagina onder opslag:

http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800&langs=10

En de connectoren zouden ongeveer op de hoogte van je southbridge moeten zitten. Of ook wel op de hoogt van het eerste en twee PCI slot (gekeken van je AGP slot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

NightWalker2005 schreef op 25 oktober 2004 @ 13:17:
Ik heb hier thuis een P4P800 en de P4p800 SE. In feite het enige verschil tussen de mobo's is wat hantheman.tk zegt dat de netwerkkaarten onboard verschillend zijn. De ene is marvell en de ander is een 3COM. Kwa kwaliteit en overklokken is het geen verschil. Ze hebben allebij dezelfde uitvoering in BIOS. En volgens mij is de SE opvolger van de standaard. Want als je de standaard wilt krijg je waarschijnlijk alsnog de SE.
ik denk eerder dat SE een iets mindere versie is van het bord, dat zie je aan de netwerkcontroller((ook bij videokaarten zo, bij software is het meestal een verbetering) . Meestal is de naam van een betere versie iets met Deluxe (voor een bord met een heleboel extra's) of rev. 2 (voor een kleine verbetering)

[ Voor 5% gewijzigd door SleutelMan op 26-10-2004 00:45 ]

Logius | Somda | Twitter

Pagina: 1