Toon posts:

loop Insert quey

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik zit met een probleem ik heb een shop alleen als hij data in de database zet ,
zet hij overal de zelfde naam neer.

dus stel je hebt 3 verschillende artikelen dan komt er niet 3x verschillende te staan maar 3x hetzelfde wie heeft een idee ?? :

stuk van me huidige script :

<?

$totaalbedrag = $totaalbedrag + prijs_homemade;

$aantal = count($pizzaarray);

for ($i = 0; $i <= $aantal; $i++) {

$idnum = "$pizzaarray[$i]";

$query = "SELECT * FROM pizza WHERE id = '$idnum'" ;
$query_result_handle = mysql_query ($query);
for ($count = 1;
$resultaat = mysql_fetch_array($query_result_handle);
++$count)
{

if ($eigen_pizza==1) {
$SQLBESTELLING = "INSERT INTO bestelling(id, pizzanaam , email , bestelnummer , totaalbedrag ,eigen, datum, time)
VALUES ('idd', '$pizzanaam', '$email', '$bestelnummer', '$totaalbedrag','1', '$now', '$time')";

} else {
$SQLBESTELLING = "INSERT INTO bestelling(id, pizzanaam , email , bestelnummer , eigen , totaalbedrag , datum, time)
VALUES ('idd', '$pizzanaam', '$email', '$bestelnummer','0', '$totaalbedrag', '$now', '$time')";
}

$pizza = "$resultaat[pizzanaam]";
$prijs = "$resultaat[pizzaprijs]";
$whereoowhere = "$resultaat[pizzaprijs]";
mysql_query($SQLBESTELLING) or die (mysql_error()) ;

}

}
for ($i = 0; $i <= $aantal; $i++) {

$sql_update = "UPDATE bestelling SET pizzanaam = '$pizza' , totaalbedrag = '$prijs' WHERE bestelnummer = '$bestelnummer' ";
mysql_query($sql_update) or die (mysql_error()) ;
} ?>

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Debug je code eens, en kijk eens waar en waarom het foutloopt...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft nergens een error alleen doet ie niet wat ik wil :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi
P&W FAQ - de "quickstart"

Ik mis een aantal dingen, zoals een goede topictitel, het gebruik van codetags, een goede omschrijving van wat er fout gaat, waar jij denkt dat het fout gaat, wat je hebt geprobeerd eraan te doen en waarom dat nou niet lukt.

Daarnaast is het gewoon een debugtopic; wij debuggen je code niet voor je, mag je helemaal zelf doen. Dus lees de quickstart nog eens door, je bent vrij daarna een nieuw topic te openen mits ie voldoet aan de eisen die vermeld staan in de quickstart. Maar je zult zien dat zodra je je probleem uitvoerig probeert te beschrijven je ook al gelijk inziet waarom het dan fout gaat.

Daarnaast snap ik niet waarom je steeds 'idd' als id opgeeft, op die manier creëer je toch nooit verschillende records :?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 25-10-2004 12:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.