Toon posts:

[XP] Computer in netwerk geen contact met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een kabelinternetaansluiting met daarop een router. Op die router hebben wij 2 computers aangesloten:
PC1: computer ouders (probleemgeval)
PC2: mijn eigen computer.

Nou wil het geval dat PC1 sinds vrijdag helemaal geen contact meer heeft met internet. Terwijl PC2 gewoon alles nog kan doen op het internet. Vanaf PC1 kun je ook gewoon naar PC2 via 'mijn netwerklocaties' en andersom ook. Ook krijg ik vanaf PC1 gewoon contact met de router, dus ik moet concluderen dat het niet aan de netwerkkaart ligt.

Spec's PC1:
P3 800MHz
256 mb RAM
20 GB HD
Windows XP

Ik heb de pc al 2x opnieuw geinstalleerd, maar er was geen verbeteren ten opzichte van internet. Zat eerst Firewall op, maar sinds die installaties er niet meer opgezet en dus lag het daar ook niet aan. :'(

Nu is mijn vraag waar ik het probleem dan moet zoeken. De rest werkt namelijk wel normaal.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
- Geef eens je ip configuratie van de probleem machine.
- Probeer eens te pingen naar www.tweakers.net
- Probeer eens te pingen naar 213.239.154.35 (is tweakers.net)

Verwijderd

Topicstarter
De probleemmachine zit achter een router onder dit IP-adres: 192.168.0.2 Subnetmasker: 255.255.255.0 (standaard volgens mij maja)

Ik heb naar beide adressen van Tweakers.net gepingd en beide komen niet aan. Terwijl als ik binnen het netwerk ping (naar bijv. 192.168.0.3 (PC2)) dan geeft ie wel wat aan.

Verwijderd

Geef eens de ipconfig van bijde pc's
(ipconfig /all)

Verwijderd

Misschien heb is de gateway er ff uit in die PC?

probeer anders even ipconfig /release en dan ipconfig /renew te doen... kijken of hij het dan doet...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:12

Guldan

Thee-Nerd

krijgen je pc's automatisch een adres van de router of heb je deze handmatig ingesteld. Zoals het nu namelijk lijkt kan het best dat op de pc waarop internet niet werkt je de gateway niet ingesteld hebt. Deze moet je instellen op het ipadres van de router.

edit:
Zelfde als wat _Angelus_ had gepost dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Guldan op 25-10-2004 13:37 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 13:55

ikbenwouter

! w t R

Heb je niet toevallig telkens sp2 geinstalleerd? Die wil nog wel eens problemen met je internetverbinding geven.

Check je DNS settings eens, probeer ze handmatig in te vullen.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel SP2 geinstalleerd, maar daarvoor was het probleem ook al.....

Heb ipconfig /all gedaan op beide pc's, maar zijn gewoon hetzelfde alleen de desbetreffende IP's (192.168.0.X) zijn anders.....zelfde DNS-server etc...

Beide geven ook aan dat 192.168.0.1 (de router) het centrale punt is. De router geeft automatisch een ip adres aan elke computer.....

Op PC1 staat bij netwerkverbindingen dan wel geen DNS-server ingesteld, maar dat doet ie bij PC2 ook niet. En bij PC2 werkt het wel en bij PC1 werkt het niet...

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
Eeeuuh, wil je gewoon even geven wat er precies staat bij ipconfig /all
ff copy en pasten
Pagina: 1