Ik ben met een class bezig waar veel decimalen in voorkomen. Er moet ook een functie in die de class naar csv formaat exporteerd. Nu wil ik controleren of de Decimal wel of niet ingevuld is. Ik had bedacht dat ik bij het maken van mijn object alle decimalen de waarde Nothing geef en dan met IsNothing(var) zou kunnnen controleren of de decimaal wel of niet is gebruikt.
Op de een of andere manier willen mijn decimalen maar niet de waarde Nothing aannemen. Als ik ze in de watchlist bekijk hebben ze allemaal de waarde "0D" tewijl ik echt:
Ik zou ook op 0 kunnen controleren en dan een lege string exporteren maar dan heb ik een probleem als de decimaal ook echt 0 moet zijn.
Ik vemoed zelf dat het komt doordat decimal een system type is en geen object. Is er een simpelle manier om dit op te lossen?
Op de een of andere manier willen mijn decimalen maar niet de waarde Nothing aannemen. Als ik ze in de watchlist bekijk hebben ze allemaal de waarde "0D" tewijl ik echt:
code:
heb gedaan1
| mijndecimaal as Decimal = Nothing |
Ik zou ook op 0 kunnen controleren en dan een lege string exporteren maar dan heb ik een probleem als de decimaal ook echt 0 moet zijn.
Ik vemoed zelf dat het komt doordat decimal een system type is en geen object. Is er een simpelle manier om dit op te lossen?