Toon posts:

[DIY] Rearprojection (RGB) TV ombouwen tot beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba 46WH08B RP TV. Zoals de topictitel al aangeeft is deze gebaseerd op drie CRT buizen die samen het beeld via een spiegel op het scherm toveren. Nu begint dit logge ding toch erg mijn huiskamer inrichting te beperken tot lastige opties dus...

Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is dit ding om te bouwen tot CRT beamer. Op zich zijn alle componenten aanwezig. De zeer grote uitdaging bij deze is het correct plaatsen van de CRT buizen. Deze zitten al in een bepaald frame gebouwd, maar de hoek waaronder de buizen geplaatst zijn is natuurlijk gebaseerd op projectie dichtbij.

Op dit forum heb ik dergelijke avonturen nog niet gezien, en via google en diverse fora ook nergens tegengekomen. Is dit haalbaar, of zeggen jullie begin er niet aan. Ik moet overgens eerst mijn vriendin nog overtuigen van de noodzaak een nieuwe TV te kopen en de bestaande Toshiba te tweaken (heuh... slopen...), maar ben alvast benieuwd naar wat meningen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 11:57 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 15:24

JT

VETAK y0

Ik denk het niet eigenlijk. De lichtopbrengst zal afgestemd zijn op het oppervlak van je beeld, niet een muur waar een 2 keer zo groot beeld op geprojecteerd moet worden :) Denk dat je dan om mee te beginnen al flink licht tekort komt vanuit dat ding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 25 oktober 2004 @ 12:02:
Ik denk het niet eigenlijk. De lichtopbrengst zal afgestemd zijn op het oppervlak van je beeld, niet een muur waar een 2 keer zo groot beeld op geprojecteerd moet worden :) Denk dat je dan om mee te beginnen al flink licht tekort komt vanuit dat ding.
Daar ben ook een beetje bang voor. Zou er verschil zijn in CRT buisjes voor een RP TV, of CRT buizen voor een Beamer? Volgens mij zijn de buisjes in deze TV ongeveer 10 cm breed. Ik weet wel dat als ik de TV op zijn default zet dat hij (zoals dat door velen genoemd wordt) in "Torch Mode" staat. Heb hem daar snel vanaf gehaald want het is echt fel.

Ik zal eerst eens het frontscherm loshalen, en kijken hoe sterk het (inmiddels wel diffuse) signaal op de muur terecht komt.

Maar wellicht kan ik hem beter verkopen.... Dan komt ie wel op marktplaats ofzo... In ieder geval 117 cm beelddiagonaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 13:32 ]