Meerdere servers, 1 ip, 1 apache

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een probleem.

Ik heb een linux doos op inet hangen, op domein.com

Deze host mijn site.
Nu wil ik een 2e server gebruiken,bv genaamd
server.domein.com

Deze moet onafhankelijk van de linux bak draaien. Dit kan dmv virtual hosts, dan laat ik die onder een "aparte" dir lopen.

Echter, deze server is een andere kast in mn lan. (mn werkstation, met grotere hds)

Kan ik dus een virtual host maken, bv server.domein.com, die echter doorgestuurd wordt naar bv 192.168.1.3 (intern ip?)
terwijl de rest (www.domein.com) gewoon door apache zelf gehost blijft worden

een soort virtual host, maar dan met ip redirecting.

Ik hoop dat je t zo beetje snapt wat de bedoeling is :) en ook nog kan helpen!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

kun je toch gewoon in de DNS zetten..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zondag 31 december 2000 20:02 schreef HGM het volgende:
kun je toch gewoon in de DNS zetten..
Hmm .. dat gaat denk ik niet werken aangezien hij maar 1 extern IP adres heeft en de server.domein.com alleen een intern IP heeft(toch?).. Als het alleen om de data gaat zou je kunnen mounten, maar ik neem aan dat je meer functionaliteit wilt....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

misschien iets met een firewall doen??

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:41
Zoals Janoz al zegt, mounten zou idd kunnen, maar dat is eigenlijk niet echt de bedoeling.

Ik wil meer mogelijkheden hebben. (Dus lokaal dingen managen zonder telkens apache te hoeven editten om iets te veranderen aan rechten enz)

Verwijderd

Janoz: Dat gaat denk ik niet werken aangezien hij maar 1 extern IP adres heeft en de server.domein.com alleen een intern IP heeft(toch?).

Apache als proxy.

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 20:24 schreef Arien het volgende:
Janoz: Dat gaat denk ik niet werken aangezien hij maar 1 extern IP adres heeft en de server.domein.com alleen een intern IP heeft(toch?).

Apache als proxy.
Je zal apache met namebased virtual hosting moeten laten draaien en hem als een proxy de boel van die interne server moeten laten halen als er een request voor http://server.domein.com/blabla binnenkomt.
Maar ik weet niet zeker of dit bestaat :) Je moet in ieder geval die namebased virtual hosting gebruiken. Succes ermee :)

• shadax
  • Niet online
Met mod_rewrite voor apache kan het. Je laat dan bv http://server.domein.com/ omzetten door apache in http://www.domein.com:81/ en je mapt poort 81 op je extrene ip dan naar poort 80 op het ip in je LAN.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Dat werkt ook niet volgens mij. ik heb het hier geprobeert en als iemand uit het externe netwerk (internet) nu die bepaalde directory of servernaam probeert te accessen met netscape ofzo probeert hij door te linken naar 192.168.1.20. En voor die client bestaat dat ip niet.

Iemand een andere oplossing? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 20:50
een tussenoplossing kan zijn.
Maak een virtele host aan op je primaire machine(waar dus apache draait).
Maak vervolgens met samba een link naar je andere machine die je vervolgens als root gebruikt voor je virtuele server

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Oeps.. ik heb het poortforwarden over het hoofd gezien

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Pagina: 1