Ik wil het volgende bereiken met behulp van CSS (geen tables dus):
de menu items zijn gewoon plain text en moeten verticaal gecentreerd worden, en daar zit nu het probleem in.
Ik heb verschillende mogelijkheden met de search al bekeken maar t werkt allemaal niet naar behoren. En ik zou het toch graag ZONDER tables oplossen.
dit is een stukkie code zoals ik het nu heb (werkt alleen niet onder IE):
en de html:
Dit ziet er op zich goed uit in firefox, alleen werkt het weer eens niet naar behoren in Internet Explorer.
Ook met vertical-align: middle (eventueel display:table) wil het niet goed werken.
Heeft iemand enig idee hoe dit anders opgelost kan worden? Ben zelf nog een redelijke n00b op t gebied van een layout bouwen met CSS, maar wil het graag leren!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ------------- | menu1 | ------------- ------------- | menu2 | ------------- ------------- | menu3 | ------------- ------------- | menu4 | ------------- |
de menu items zijn gewoon plain text en moeten verticaal gecentreerd worden, en daar zit nu het probleem in.
Ik heb verschillende mogelijkheden met de search al bekeken maar t werkt allemaal niet naar behoren. En ik zou het toch graag ZONDER tables oplossen.
dit is een stukkie code zoals ik het nu heb (werkt alleen niet onder IE):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #menukolom {
color: #000000;
width: 143px;
}
#menutable {
padding-left: 10px;
padding-right: 0px;
height: 20px;
padding-top: 6px;
background-color: #EFEFF7;
} |
en de html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <div id="menukolom">
<div id="menutable" onClick="location.href='/index.php'">Home</div>
</div> |
Dit ziet er op zich goed uit in firefox, alleen werkt het weer eens niet naar behoren in Internet Explorer.
Ook met vertical-align: middle (eventueel display:table) wil het niet goed werken.
Heeft iemand enig idee hoe dit anders opgelost kan worden? Ben zelf nog een redelijke n00b op t gebied van een layout bouwen met CSS, maar wil het graag leren!
[ Voor 16% gewijzigd door Rodyman op 25-10-2004 11:39 ]