DVI en VGA ingang op TFT èn 2 PC's er aan

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik heb gezocht, ik heb gevonden, maar de topics zijn maanden oud dus niet omhoog kicken die hap zo begreep ik.

Ondanks de topics is mij dit nog onduidelijk:
Iemand schrijft dat hij 2 pc's op 1 tft scherm heeft aangesloten. De ene via de d-sub de ander via dvi op het benq scherm.

Wat ik mij nog afvraag is dan:
hoe weet de monitor welke pc's diens scherm je wilt zien?
Switched ie vanzelf tussen de ingangen die actief zijn?(wat als er 2 actief zijn?)
Of moet er gewoonweg 1 pc uit staan in die set-up?

En dan nog dit: 12 ms scherm, geen ghosting bij games? Of nog scherper gesteld, bij 40 frames per seconde is zowel gamen als dtp, als DVD kijken gewoon prima, geen ghosting dan? Ook niet met de nu goedkopere 16 ms tft schermen?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 11:44
notsonewbie schreef op 25 oktober 2004 @ 11:19:Ondanks de topics is mij dit nog onduidelijk:
Iemand schrijft dat hij 2 pc's op 1 tft scherm heeft aangesloten. De ene via de d-sub de ander via dvi op het benq scherm.

Wat ik mij nog afvraag is dan:
hoe weet de monitor welke pc's diens scherm je wilt zien?
Switched ie vanzelf tussen de ingangen die actief zijn?(wat als er 2 actief zijn?)
Of moet er gewoonweg 1 pc uit staan in die set-up?
De monitor (in mijn geval een iiyama ProLite E431s) pakt automatisch de digitale ingang als eerst. Daarna kun je switchen met een knopje op de monitor, niet vanzelf dus.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Ik heb hier een Vision Master pro 454 van Iiyama (CRT) met 2 VGA aansluitingen, maar... daar zit tevens een knop op om te schakelen tussen de twee inputs.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bij geen signaal gaat het scherm gewoon even kijken of de andere aansluiting wèl beeld heeft. Ook daar niets? Dan stand-by. Sommige schermen (mijn samsung 191T bijvoorbeeld) hebben een directe knop voor wisselen tussen inputs, bij andere schermen zal je het menu in moeten om van input te wisselen.

Wat betreft ghosting: Ga de kandidaten gewoon live bekijken! Loop een winkel in en zie met eigen ogen hoe het contrast, de kleurreproductie, de kijkhoek, de helderheid en eventuele ghosting zijn. Alleen naar de nummertjes kijken van specs geeft namelijk geen goed beeld (HAH! :+ ) over of zo'n scherm je bevalt.

Voorbeeldje? Momenteel is het namelijk nog zo dat de 12 ms schermen het wat minder goed doen op gebied van kleurweergave, en dat is bij dtp juist niet wat je wilt. Mijn eigen ervaring is trouwens dat met 25 ms ook prima te gamen valt. Ja, af en toe merk je wel iets van ghosting, maar het valt me nauwelijks op.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 12:19
JumpStart schreef op 25 oktober 2004 @ 11:36:
Bij geen signaal gaat het scherm gewoon even kijken of de andere aansluiting wèl beeld heeft. Ook daar niets? Dan stand-by. Sommige schermen (mijn samsung 191T bijvoorbeeld) hebben een directe knop voor wisselen tussen inputs, bij andere schermen zal je het menu in moeten om van input te wisselen.

Wat betreft ghosting: Ga de kandidaten gewoon live bekijken! Loop een winkel in en zie met eigen ogen hoe het contrast, de kleurreproductie, de kijkhoek, de helderheid en eventuele ghosting zijn. Alleen naar de nummertjes kijken van specs geeft namelijk geen goed beeld (HAH! :+ ) over of zo'n scherm je bevalt.

Voorbeeldje? Momenteel is het namelijk nog zo dat de 12 ms schermen het wat minder goed doen op gebied van kleurweergave, en dat is bij dtp juist niet wat je wilt. Mijn eigen ervaring is trouwens dat met 25 ms ook prima te gamen valt. Ja, af en toe merk je wel iets van ghosting, maar het valt me nauwelijks op.
Ghosting is en blijft een persoonlijke kwestie. Ik heb van het weekend mijn Samsung Syncmaster 193P (20ms) teruggebracht vanwege teveel ghosting in games. Ik heb daarvoor in de plaats de Sony HS94P (12ms) meegenomen. De ghosting op dit schermpje is 100% beter als op de Samsung. Je merkt af en toe nog wel iets, maar ik daar stoor ik me niet meer aan. Wel heb ik op de Sony wat qua kleurweergave in moeten leveren maar als je eenmaal je TFT gewend bent zie je dat verschil echt niet.