Toon posts:

Hulp bij keuze Nikon D70 of Canon Eos D20

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een jaar of 10 heb ik besloten om mijn fotografie hobby weer op te pakken met een digitale spiegel reflex camera. Toen mij oude slr 10 jaar geleden gestolen werd met al mijn lenzen na een in braak bij ons thuis had ik gewoon het geld niet om het gestolen spul te vervangen we kregen net kinderen en hadden kosten genoeg en toe kwam het er ook niet meer van. Nu echter heb ik er echt weer zin in en ook een budget om wat te kopen.
Heb me nu dus georiënteerd op de digitale spiegel reflex camera markt.
Na veel lezen en denken blijven er 2 camera’s over.
De Nikon D 70 of de Canon eos 20D

Ik heb een budget tot max 3000,- euro was nul vergeten

Daar voor wil ik kunnen kopen
Een Nikon D70 set met 18-70 lens Of De Canon eos D 20 met 18-55 lens
Een flitser de Nikon 800 serie of de tegen hanger hier van Canon
2 * 256 MB snel geheugen o 1* 512 MB geheugen
Camera tas en filter voor op de lens

Daarnaast wil ik nog een telelens kopen als het budget het toe laat.
Maar vind het niet erg om weer even te moeten sparen voor de lens dus hoeft niet gelijk

Het voordeel van de Nikon vind ik de lenzen die zijn licht gevoeliger in de betaalbare klasse.

Daar en tegen heeft de Canon een licht metalen Body. High speed usb 2 iso 100 tot 6400
en is de beeldruis minder volgens een kennis van mij.

Graag wat advies hierin

Alvast bedankt Richard

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 12:06 ]

Verwijderd

Ben je niet een nulletje vergeten in je budget?

ontopic: De bodies zijn grotendeels met dezelfde specs maar volgens mij heeft de D20 meer mogeljkheden. De lenzen range van Canon is groter, met name voor de consument. En wil je iets goeds kan je bijna blindelings een L serie lens nemen Nikon heeft iets minder keus IMHO, maar wel gelijk hoge kwaliteit. Ook moet je beter kijken naar de specs. Zoiets als de AF-DX IF ED serie. Snap je? Wordt iets ondoorzichtiger. Het is meer persoonlijk.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 11:21 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, dit kan YACvN discussie worden (Yet Another Canon vs. Nikon), ik weet niet of iemand daar iets mee opschiet.

De belangrijkste reden IMO om te kiezen voor Canon ofwel Nikon, is of je Canon danwel Nikon lenzen in huis hebt. In dat geval ga je uiteraard voor het systeem waar je al in geïnvesteerd hebt. Makkelijke keuze.
Als je geen van beide (of allebei...) hebt, dan is de keuze wat lastiger. Zelf zou ik gewoon beide camera's eens bekijken in een fotozaak en een keuze maken op basis van welke body het fijnste in de hand ligt en welk systeem de prettigste user interface heeft. Dit is een nogal persoonlijke keuze, vandaar dat het zelf-ervaren-element belangrijk is.

Zelf neig ik iets meer naar Canon. De voornaamste reden hiervoor is dat ik al een EOS analoge body heb (incl. crappy kitlens :P), bovendien gebruiken mensen in mijn omgeving ook allemaal Canon en hebben deze mensen een paar leuke lenzen liggen die ik af en toe mag misbruiken :)

Ohja, @TS: als je inderdaad een nulletje in je budget vergeten bent, dan moet een telelens nog wel binnen het budget vallen. Als je budget echt € 300,- is, dan zou ik me nog eens oriënteren op een (2e hands) analoge SLR of een digitale compact.

[ Voor 12% gewijzigd door koraks op 25-10-2004 11:30 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Als iemand voor EUR 300,00 een goede/eerlijke tweedehands DSLR kan die mij ook verwittigen. ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Eigenlijk moet je gewoon naar de goede fotozaak om de hoek gaan en beide bodies uitproberen.

De Canon 20D is gewoon een betere body dan de Nikon D70, maar ook duurder. Dat betekent dat je meer geld overhoudt om een lens of accessoires te kopen.

Canon en Nikon maken allebei goede en slechte lenze. Het argument van Tag-Team dat de naamgeving bij Canon duidelijker is vind ik een beetje een non-argument. Als je iets goeds wilt kopen, maakt het niet uit hoe het heet toch? Wel is de kitlens die bij de D70 geleverd wordt een betere dan de Canon EF-S 17-55 die bij de 20D zit.

Dato DUO synth voor twee

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-02 14:49

Beaves

Usque ad Finem

DiMension schreef op 25 oktober 2004 @ 11:40:
Als je iets goeds wilt kopen, maakt het niet uit hoe het heet toch? Wel is de kitlens die bij de D70 geleverd wordt een betere dan de Canon EF-S 17-55 die bij de 20D zit.
Het is een 18-55, geen 17-55.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Het lijkt me het beste dat je je eerst meer verdiept in de specificaties en andere dingen. Google is je vriend.
De Nikon D 70 of de Canon eos D20
De Canon is genaamd 20D en niet D20.
Een Nikon D70 set met 18-70 lens Of De Canon eos D 20 met 17-55 lens
Waarschijnlijk bedoel je de 18-55 kit lens? Mijn persoonlijke mening is dat het een beetje zonde is om deze kwalitatief niet zo sterke kit lens bij een 20D te kopen. Ik zou eerder gaan voor een 28-75 f/2.8 Tamron of soortgelijke van Sigma. Ik weet dat dat wat meer kost maar het is op de lange termijn een betere investering.
Het voordeel van de Nikon vind ik de lenzen die zijn licht gevoeliger in de betaalbare klasse.
Dit voordeel valt wat mij betreft af. Er zijn meer merken die lenzen verkopen voor Canon en Nikon.
Daar en tegen heeft de Canon een licht metalen Body. High speed usb 2 iso 100 tot 6400 en is de beeldruis minder volgens een kennis van mij.
De 20D heeft geen ISO 6400 maar gaat tot 3200. De ruis is op alle ISO standen wel minder dan de D70 maar daar is de prijs natuurlijk ook naar. Normaal gesproken wordt de 300D van Canon vergeleken met de Nikon D70. Dan vindt men gemiddeld de D70 meer waar voor zijn geld. Maar dat ligt natuurlijk aan je wensen. Wil je meer gebruiksgemak of minder ruis voor opnamen 's avonds of binnen of of of...?

Ik zou zeggen, maak een lijst van wat je belangrijk vindt, bekijk de specificaties en de reviews op internet.

Even uitrekenen wat je kwijt bent voor de 20D + lens enz.
Camera body: 1349
Tamron 28-75 lens: 399
Canon 420EX flitser: 200
1 GB Compact flash: 90
Camera tas: 120
Filter: 25

Totaal: 2183 euro

Kortom, dan is er nog geld over voor een zoomlens of een betere flitser.

Succes en veel plezier met je aankoop binnenkort!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Mijn excuses, 17-55 had ik in de topicstart gelezen, maar het is inderdaad de EF-S 18-55.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had één nul vergeten bij mijn budget heb dit veranderd

Groeten Richard

Verwijderd

Ik denk dat je inderdaad beide eens vast moet gaan houden en kijken hoe een en ander functioneerd (interface inderdaad). Op basis daarvan zou ik persoonlijk de beslissing nemen.

Zelf heb ik de D70 maar puur vanwege het feit dat ik thuis meerdere Nikon lenzen heb liggen dus dat maakt het stukken makkelijker. Daarnaast is het ook een hele mooie camera en werkt hij prettig moet ik zeggen.

Suc6 met de keuze.

gr,

Joost

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Eigenlijk moet je gewoon naar de goede fotozaak om de hoek gaan en beide bodies uitproberen.
Het enige juiste antwoord. De keuze voor een bepaalde body, ook voor de D70 of 20D (niet D20) is heel persoonlijk, net als het kiezen van een monitor, speakers, versterker, dvdspeler, videokaart, processor, auto, ...je begrijpt het wel :)

Je zal dus echt zelf moeten kiezen aan de hand van je eisen en wensen, en wat je van beide body's vindt. Lees ook de relevante D70 en 20D topics hier in Fotografie om wat ideetjes te krijgen over de gebruikerservaringen en de plus/minpunten van beide modellen. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.