[Zone Alarm] "Geen schijf voor zlclient.exe" bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Als ik mijn Medion md 8080 opstart, krijg ik van mijn firewall het volgende bericht te zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~goesj000/raar2.jpg *klik*

Wie weet wat hier de reden van is, en hoe het evt kan opgelost worden?

Ik kan zlclient.exe niet uit het opstarten verdwijderen, aangezien het mijn firwall
is, en het erg gevaarlijk is om het uit te schakelen :o

Voor zover ik het weet, horen er geen cd's bij de prog ofzo, het is vlgs mij gewoon een kwaal waar ik niet van af kan komen,

Wie weet raad?

bvd

[ Voor 19% gewijzigd door ibr op 25-10-2004 21:37 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• ibr
niemand :'( ??

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
kan zijn dat je drive leters verandert zijn ... of iets mis is op je hd

Advies : ff scandisken, en daarna ZoneAlarm opnieuw installeren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Met alt+printscreen kun je van alleen het active window een screenshot maken. Tik de foutmelding ook even zodat mensen dit topic ook kunnen vinden en begrijpen als het plaatje van je webspace verdwijnt

Sinds wanneer heb je dit probleem? Heb je hier niets aan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heeee... dat is herkenbaar :)

Zoiets heb ik ook... maar dan met norton antivirus 2004... (zuigprogramma :( ).

Ik heb de foutmeldingen nooit weggekregen, maar de oorzaak wel.

Wat was namelijk het geval: een usb-stick erin geschoven, schijfstation werd aangemaakt. Stick er weer uit en Windows bleef altijd zoeken naar het station. Bleek de logical disk manager niet goed te staan (standaard installatie van een microstar pc...).

Kijk eens bij je services of 'Logical Disk Manager' op automatisch staat en 'Logical Disk Manager Administrative Service' op zijn minst op handmatig staat.

Ergens in je registry staat nog steeds een verkeerde verwijzing naar een schijfstation dat er inmiddels niet meer is, maar dat heb ik nog niet gevonden en daar heb ik ook geen zin in (het is mijn pc niet :) ).

Je kan makkelijk controleren of dit je probleem is: zorg dat er een usb-stick inzit tijdens het opstarten. Geen foutmelding: waarschijnlijk dit probleem.

En ik hoop dat je wat Duits kent, want daar staan op die site ook nog wat handige dingen.

edit:

Ik zie net dat je ook een voorgeinstalleerde pc hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 27-10-2004 13:52 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ibr
Nou ik heb eens rondgekeken op de duitse fora, en de oosterburen hebben me gelukkig geholpen :) (m.m.v. jullie :P )

Hoe ik het gedaan heb:
De Temp - folder wissen die bij de Local Settings staat (verborgen map!)
De Prefetch - folder wissen bij de Windows map.
Opnieuw opstarten.

Nu heb ik geen last meer van die vervelende berichten.

Let er wel op dat je voor dat je de pc opnieuw opstart, de prullenbak leegmaakt.

Suc6,

ibr

Pagina: 1