Toon posts:

[algemeen] Mac/HTML mailings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verstuur regelmatig bulkmailings voor mijn werk. Gewoon simpele html, zonder overbodige styles/scripts enzo. Nou is het probleem dat mac-gebruikers vaak de inhoud van de mails niet kunnen lezen. Zij krijgen alleen de naam en het onderwerp te zien, maar de body van de mail blijft leeg. Het rare is dat als ze op zo'n mailtje op "doorsturen" klikken dat dan de body-tekst ineens wel wordt getoond.

Iemand hier meer ervaring mee? Of iemand een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 11:07:
Iemand hier meer ervaring mee? Of iemand een oplossing?
Mail.app gebruikt gewoon de webcore van Safari en zou dus geen enkele moeite moeten hebben met html mails, waarschijnlijk een instelling bij de ontvanger. Weet niet meer precies of standaard HTML geblocked wordt.

Over andere programma's weet ik niet genoeg.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Zo, is het lang geleden dat ik hier heb gepost of wat :-)

Anyway: naar alle waarschijnlijkheid zitten je probleemschoppers met Outlook Express op OS9.

Daarvan is bekend dat veel HTML-mail niet of nauwelijks goed doorkomt. Er is moeilijk een vinger op te leggen waar precies de zere plek zit, maar ik verstuur mijn bulkmailings altijd door middel van een php-script, en ik had die problemen ook totdat ik mijn mimemail class heb geupdate naar de versie 2.5.0 van Richard Heyes' infameuze Html Mime Mail class (http://www.phpguru.org/static/mime.mail.html)

Als je die al gebruikt... tja.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook