Hallo,
Ik probeer op een MS SQL tabel een query uit te voeren (zie onderstaand script) maar het enige wat ik krijg is een lege pagina.
Deze tabel is overigens wel gevuld natuurlijk
Ik krijg zelfs de melding "we connecten maar es" niet, maar deze komt weer wel te voorschijn als ik het hele database stuk, vanaf regel 6, in commentaar omzet.
Ik heb zowel geprobeerd met odbc (zoals in het stukje code staat) als met 'native' mssql ondersteuning (ja, de extensie heb ik geladen, en die nt*nogwat DLL staat ook keurig in de winnt/system32 directory en de odbc-connectie werkt ook gewoon), maar geven allebei hetzelfde probleem
Enig idee wat er mis kan zijn
Heb al links en rechts gekeken, ook op dit forum maar kan geen oplossing vinden
Ik gebruik Windows XP Prof., Apache 2.0.52, PHP 5 en MSDE 2000
Ik probeer op een MS SQL tabel een query uit te voeren (zie onderstaand script) maar het enige wat ik krijg is een lege pagina.
Deze tabel is overigens wel gevuld natuurlijk
Ik krijg zelfs de melding "we connecten maar es" niet, maar deze komt weer wel te voorschijn als ik het hele database stuk, vanaf regel 6, in commentaar omzet.
Ik heb zowel geprobeerd met odbc (zoals in het stukje code staat) als met 'native' mssql ondersteuning (ja, de extensie heb ik geladen, en die nt*nogwat DLL staat ook keurig in de winnt/system32 directory en de odbc-connectie werkt ook gewoon), maar geven allebei hetzelfde probleem
Enig idee wat er mis kan zijn
Ik gebruik Windows XP Prof., Apache 2.0.52, PHP 5 en MSDE 2000
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php $dsn="sqlserv"; $username=""; $password=""; print ("we connecten maar es"); $sqlconnect=odbc_connect($dsn,$username,$password); $sqlquery="SELECT * FROM trest;"; $process=odbc_exec($sqlconnect, $sqlquery); print("komt ie hier wel??"); while(odbc_fetch_row($process)) { $companyName = odbc_result($process,"name"); echo "$companyName<br>"; } odbc_close($sqlconnect); ?> |
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 11:13 ]