[Excel] Kolom omzetten in x-aantal kolommen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb 1 kolom met 1000 waarden en wil deze verdelen over 10 kolommen van 100 waarden. Is hier een eenvoudige manier voor ? (niet copy paste :( ) Heb search gebruikt, maar kwam vaak op transponeren uit, wat dus niet echt doet wat ik wil ?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan er heel makkelijk een macro voor opnemen (en uitwerken) die dit voor je uitvoert. Maar leg dan eerst even precies uit (stapsgewijs) wat er moet gebeuren met die ene kolom met 1000 waarden. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het zal wel een kolom met een string van 1000 karakters zijn? Is de text-to-column functie misschien een idee?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Het is een kolom met 1000 getallen die ik een beetje op een ordelijke manier naast elkaar wil zien. Macro is een mogelijkheid, maar wat als ik het dan wil doen voor 100 getallen ?! :/ Zit er niks in Excel wat me kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

wat Maasluip zegt, data->tekst naar kolommen (waarschijnlijk vaste breedte)
maar als je invloed kunt uitoefenen op de indeling van het bronbestand zou ik dat even bekijken, 1000 getallen naast mekaar is sws een slecht idee, en dwingt je bijna richting macro of nog waarschijnlijker vba code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
In Word pasten (als niet opgemaakte tekst), tekst naar tabel converteren, enter als scheidingsteken, 10 kolommen kiezen, terugpasten in Excel

klaar is kees.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
-heeft deze vraag al eens zien langskomen (en toen een mooi antwoord gemaakt)-
-zoekt-
edit
-gevonden-
misschien heb je hier wat aan:
onkl schreef op 22 september 2004 @ 10:15:
Stel: het werkblad waar je lijstje instaat heet "artikel", de artikelen staan in kolom A.
Neem een nieuw werkblad.
Zet in A1 de formule:
=INDIRECT(CONCATENATE("Artikel!A",ROW(A1)+56*(COLUMN(A1)-1)))
(niet lachen, het werkt.)
Bekijk met View-Page break preview hoveel rijen er in een pagina passen. Bij mij was dat bijv. 56. Pas eventueel aan.
Breidt de formule uit over A1:X56 oid., totdat je gegevens op zijn.
Pas je kolombreedte aan totdat er 4 kolommen op een pagina passen.
Klaar :)
zie dit topic, 't is niet precies jouw probleem, maar lijkt er geloof ik wel veel op.

[ Voor 82% gewijzigd door onkl op 25-10-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je zou ook nog met de mid functie kunnen werken. Door 10 kolommen te maken met de volgende verwijzing:
code:
1
=MID(A1;1;1000)

Vervolgens voor de 2de kolom doe je dan
=MID(A1;1001;2000)
en zo door.

Deze reeks voor rij één kopieer je naar alle overige regels. Vervolgens selecteer je alles weer en doe je
Paste Special --> Values

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
TS. Volgens mij zijn we twee antwoorden aan't verzinnen.
Wat is precies het probleem?
Heb je cel A1:A1000 en moet dat een beetje netjes verzet worden naar A1:J100 (de vraag die ik probeerde te beantwoorden)
of heb je meer dan 1 waarde in een cel staan en probeer je die te splitsen (waar Woudloper en anderen op ingaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
onkl schreef op 25 oktober 2004 @ 14:15:
TS. Volgens mij zijn we twee antwoorden aan't verzinnen.
Wat is precies het probleem?
Heb je cel A1:A1000 en moet dat een beetje netjes verzet worden naar A1:J100 (de vraag die ik probeerde te beantwoorden)
of heb je meer dan 1 waarde in een cel staan en probeer je die te splitsen (waar Woudloper en anderen op ingaan)
Ik heb het wel degelijk over 1 kolom met telkens 1 waarde (een getal) onder elkaar en deze wil ik een beetje overzichtelijk krijgen. (ze moeten niet persee op een A4) ik wil ze gewoon in een x-aantal kolommen krijgen.
Jouw manier is vrij omslachtig :) ik had toch verwacht dat excel dit zelf op een relatief eenvoudige manier zou kunnen ?! :) toch bedankt voor de tips alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Mijn manier kost je 30 seconden en doet precies wat je wil...

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Witte schreef op 25 oktober 2004 @ 23:49:
Mijn manier kost je 30 seconden en doet precies wat je wil...
Die van mij 1,5 seconde, maar ik denk dat TS in de tussentijd handmatig al klaar was geweest ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het copy/pasten is bij mijn oplossing het werk niet, bij mij gaat het erom hoe snel je de aanpassingen kan doen aangaande de
=MID(A1;1;1000)
voor alle tien de overige columns....

offtopic:
Me gelooft niet dat de laatste drie posts écht bij hebben gedragen aan de oplossing... De vraag is inmiddels bijna 23 uur geleden gesteld, dus lijkt mij inmiddels wel opgelost...
Pagina: 1